Quote from Guest on 24 April 2009, 20:42Inte ofta jag gör ett inlägg i cykelgruppen så här kommer två frågor på en gång:
1. Någon som vet något om Gimotempot i Umeå? Är det något som glada amatörer kan delta i? Lät lite kul.
2. Hur fäster man en flaskhållare på sin cykel om man inte har några
Inte ofta jag gör ett inlägg i cykelgruppen så här kommer två frågor på en gång:
1. Någon som vet något om Gimotempot i Umeå? Är det något som glada amatörer kan delta i? Lät lite kul.
2. Hur fäster man en flaskhållare på sin cykel om man inte har några
Quote from ellen olsson on 24 April 2009, 20:521. Jag tycker att det framgår ganska tydligt av http://www.gimonasck.se/dokument/0399790.pdf
Kör hårt!
1. Jag tycker att det framgår ganska tydligt av http://www.gimonasck.se/dokument/0399790.pdf
Kör hårt!
Quote from Funbeat user on 24 April 2009, 20:59Mäh! Jag har ju letat på hemsidan. (#)
Fast jag ser ju inte precis ut som grabben på bilden. Men visst låter det som om även en glad amatör skulle kunna vara med?
Mäh! Jag har ju letat på hemsidan. (#)
Fast jag ser ju inte precis ut som grabben på bilden. Men visst låter det som om även en glad amatör skulle kunna vara med?
Quote from Funbeat user on 24 April 2009, 21:002. Buntband bör funka...
2. Buntband bör funka...
Quote from Funbeat user on 24 April 2009, 21:03Är inte buntband det vetenskapliga namnet på kattstrypare?
Finns flaskställ att fästa i sadeln/på styret oxå!
Är inte buntband det vetenskapliga namnet på kattstrypare?
Finns flaskställ att fästa i sadeln/på styret oxå!
Quote from Funbeat user on 24 April 2009, 21:06Tack, Fredrik, glömde jag säga. 🙂
Buntband är tydligen samma sak som kattstrypare. Okej, då kör vi samma koncept igen. Tack.
Tack, Fredrik, glömde jag säga. 🙂
Buntband är tydligen samma sak som kattstrypare. Okej, då kör vi samma koncept igen. Tack.
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 08:37Jag använder slangklämmor. De kan dras åt hårdare än buntband. Det kan t.o.m. vara så att man får dra åt lite försiktigt om man har en ram med tunnväggiga rör.
Jag brukar klippa till bitar av cykelslang och lägga mellan slangklämman och ramen för att undv
Jag använder slangklämmor. De kan dras åt hårdare än buntband. Det kan t.o.m. vara så att man får dra åt lite försiktigt om man har en ram med tunnväggiga rör.
Jag brukar klippa till bitar av cykelslang och lägga mellan slangklämman och ramen för att undv
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 09:35Cykelslangtipset är smart och skyddar inte bara mot skador. Krävs oftast för att man inte ska kunna rubba hållaren också och då behöver man inte spänna lika hårt.
Cykelslangtipset är smart och skyddar inte bara mot skador. Krävs oftast för att man inte ska kunna rubba hållaren också och då behöver man inte spänna lika hårt.
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 16:13Du behöver inget att dricka för två mil tempo.
Du behöver inget att dricka för två mil tempo.
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 16:29Man kan också gå till sin cykelmeck och be honom/henne borra två hål och sätta i skruvbultar så man kan skruva fast flaskstället på vanligt vis. Eventuell garanti på ramen ryker förmodligen all världens väg, men det kan ändå vara värt det. Jag har själv g
Man kan också gå till sin cykelmeck och be honom/henne borra två hål och sätta i skruvbultar så man kan skruva fast flaskstället på vanligt vis. Eventuell garanti på ramen ryker förmodligen all världens väg, men det kan ändå vara värt det. Jag har själv g