Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGimotempot och flaskhållare
You need to log in to create posts and topics.

Inte ofta jag gör ett inlägg i cykelgruppen så här kommer två frågor på en gång:

1. Någon som vet något om Gimotempot i Umeå? Är det något som glada amatörer kan delta i? Lät lite kul.

2. Hur fäster man en flaskhållare på sin cykel om man inte har några

1. Jag tycker att det framgår ganska tydligt av http://www.gimonasck.se/dokument/0399790.pdf
Kör hårt!

Mäh! Jag har ju letat på hemsidan. (#)

Fast jag ser ju inte precis ut som grabben på bilden. Men visst låter det som om även en glad amatör skulle kunna vara med?

2. Buntband bör funka...

Är inte buntband det vetenskapliga namnet på kattstrypare?

Finns flaskställ att fästa i sadeln/på styret oxå!

Tack, Fredrik, glömde jag säga. 🙂

Buntband är tydligen samma sak som kattstrypare. Okej, då kör vi samma koncept igen. Tack.

Jag använder slangklämmor. De kan dras åt hårdare än buntband. Det kan t.o.m. vara så att man får dra åt lite försiktigt om man har en ram med tunnväggiga rör.
Jag brukar klippa till bitar av cykelslang och lägga mellan slangklämman och ramen för att undv

Cykelslangtipset är smart och skyddar inte bara mot skador. Krävs oftast för att man inte ska kunna rubba hållaren också och då behöver man inte spänna lika hårt.

Du behöver inget att dricka för två mil tempo.

Man kan också gå till sin cykelmeck och be honom/henne borra två hål och sätta i skruvbultar så man kan skruva fast flaskstället på vanligt vis. Eventuell garanti på ramen ryker förmodligen all världens väg, men det kan ändå vara värt det. Jag har själv g