Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGiro delle Dolomiti
You need to log in to create posts and topics.

Silva föreslog nåt för vilodagen som ligger ganska offside i förhållande till Bolzano...

Jag har kört rätt många av stigningarna av värde i Valtellina, undantaget Passo San Marco och Splügen. Passo Bernina är bästa utförslöpan och Prato Maslino är tuffas

Har tänkt att köra detta lopp nästa sommar. Ni som genomfört det- hur många mil har ni haft i benen innan? Är egentligen lite höjdrädd men har tänkt att genomföra loppet ändå, tror på psykologins teori om exponering;) Men, hur otäcka branter är det egentl

Körde det för första gången i år och kan mycket väl tänka mig att göra om det, sen så är det ju olika etapsträckning år från år så det finns massor av fina berg och vägar kvar att se.

När det gäller träning så gäller det att få en bra vår och sommar med

Åsa:
Jag har haft ca 400 utomhusmil + en del trainernötande över vintern de två åren jag kört. Man kan dock ta sig igenom det på betydligt mindre träning. En som var med i år hade fått cykeln vid midsommar och tränat sedan dess! Sen var han väl inte helt

Äntligen har de släppt 2010 års rutt. 😀

Kort resumé (alla sifferuppgifter enligt loppets hemsida, så de kan tas med en viss nypa salt liksom rutten som av erfarenhet från årets upplaga kan komma att ändras):

Etapp 1: Passo Giovo (backtempot)
Ganska pla

Passo delle Erbe är rätt fin. Det finns ett par partier som bränner lite i benen.
1987m.ö.h. enligt skylten.
BILD:http://lh4.ggpht.com/_tOYu7uVfYzU/SHe7lX8zWeI/AAAAAAAABgk/L03ZpsjiHo8/s800/passo_delle_erbe_img_0119.jpg

Ah, brännande ben är ju alltid lockande. Vilken uppfart körde du, Fredrik? Verkar ju finnas ett antal olika att välja på.

Den gick förbi Ladinmuséet.

Ja, om jag lyckas fixa lite tryck i mina påkar så ska jag göra ett försök att hänga på ner till Dolomiterna till sommaren.

Har som Görans kompis i inlägget ovan också gått hos psykolog för att få verktyg att hantera min höjdskräck. Det funkar oftast - ja

Jag tyckte det lät jobbigt.
I år var det välldigt jobbigt för mig jag är inte övertygad att jag kommer att stå på startlinjen nästa år. Men stelvio vore roligt att testa.