Quote from ellen olsson on 3 September 2009, 15:29Silva föreslog nåt för vilodagen som ligger ganska offside i förhållande till Bolzano...
Jag har kört rätt många av stigningarna av värde i Valtellina, undantaget Passo San Marco och Splügen. Passo Bernina är bästa utförslöpan och Prato Maslino är tuffas
Silva föreslog nåt för vilodagen som ligger ganska offside i förhållande till Bolzano...
Jag har kört rätt många av stigningarna av värde i Valtellina, undantaget Passo San Marco och Splügen. Passo Bernina är bästa utförslöpan och Prato Maslino är tuffas
Quote from Funbeat user on 5 September 2009, 18:38Har tänkt att köra detta lopp nästa sommar. Ni som genomfört det- hur många mil har ni haft i benen innan? Är egentligen lite höjdrädd men har tänkt att genomföra loppet ändå, tror på psykologins teori om exponering;) Men, hur otäcka branter är det egentl
Har tänkt att köra detta lopp nästa sommar. Ni som genomfört det- hur många mil har ni haft i benen innan? Är egentligen lite höjdrädd men har tänkt att genomföra loppet ändå, tror på psykologins teori om exponering;) Men, hur otäcka branter är det egentl
Quote from Lars Ekegård on 5 September 2009, 19:29Körde det för första gången i år och kan mycket väl tänka mig att göra om det, sen så är det ju olika etapsträckning år från år så det finns massor av fina berg och vägar kvar att se.
När det gäller träning så gäller det att få en bra vår och sommar med
Körde det för första gången i år och kan mycket väl tänka mig att göra om det, sen så är det ju olika etapsträckning år från år så det finns massor av fina berg och vägar kvar att se.
När det gäller träning så gäller det att få en bra vår och sommar med
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 20:10Åsa:
Jag har haft ca 400 utomhusmil + en del trainernötande över vintern de två åren jag kört. Man kan dock ta sig igenom det på betydligt mindre träning. En som var med i år hade fått cykeln vid midsommar och tränat sedan dess! Sen var han väl inte helt
Åsa:
Jag har haft ca 400 utomhusmil + en del trainernötande över vintern de två åren jag kört. Man kan dock ta sig igenom det på betydligt mindre träning. En som var med i år hade fått cykeln vid midsommar och tränat sedan dess! Sen var han väl inte helt
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 21:31Äntligen har de släppt 2010 års rutt. 😀
Kort resumé (alla sifferuppgifter enligt loppets hemsida, så de kan tas med en viss nypa salt liksom rutten som av erfarenhet från årets upplaga kan komma att ändras):
Etapp 1: Passo Giovo (backtempot)
Ganska pla
Äntligen har de släppt 2010 års rutt. 😀
Kort resumé (alla sifferuppgifter enligt loppets hemsida, så de kan tas med en viss nypa salt liksom rutten som av erfarenhet från årets upplaga kan komma att ändras):
Etapp 1: Passo Giovo (backtempot)
Ganska pla
Quote from ellen olsson on 28 September 2009, 21:36Passo delle Erbe är rätt fin. Det finns ett par partier som bränner lite i benen.
1987m.ö.h. enligt skylten.
BILD:http://lh4.ggpht.com/_tOYu7uVfYzU/SHe7lX8zWeI/AAAAAAAABgk/L03ZpsjiHo8/s800/passo_delle_erbe_img_0119.jpg
Passo delle Erbe är rätt fin. Det finns ett par partier som bränner lite i benen.
1987m.ö.h. enligt skylten.
BILD:http://lh4.ggpht.com/_tOYu7uVfYzU/SHe7lX8zWeI/AAAAAAAABgk/L03ZpsjiHo8/s800/passo_delle_erbe_img_0119.jpg
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 21:46Ah, brännande ben är ju alltid lockande. Vilken uppfart körde du, Fredrik? Verkar ju finnas ett antal olika att välja på.
Ah, brännande ben är ju alltid lockande. Vilken uppfart körde du, Fredrik? Verkar ju finnas ett antal olika att välja på.
Quote from ellen olsson on 28 September 2009, 21:49Den gick förbi Ladinmuséet.
Den gick förbi Ladinmuséet.
Quote from Nils Hylander on 28 September 2009, 22:51Ja, om jag lyckas fixa lite tryck i mina påkar så ska jag göra ett försök att hänga på ner till Dolomiterna till sommaren.
Har som Görans kompis i inlägget ovan också gått hos psykolog för att få verktyg att hantera min höjdskräck. Det funkar oftast - ja
Ja, om jag lyckas fixa lite tryck i mina påkar så ska jag göra ett försök att hänga på ner till Dolomiterna till sommaren.
Har som Görans kompis i inlägget ovan också gått hos psykolog för att få verktyg att hantera min höjdskräck. Det funkar oftast - ja
Quote from Åsa Tysklind on 28 September 2009, 22:56Jag tyckte det lät jobbigt.
I år var det välldigt jobbigt för mig jag är inte övertygad att jag kommer att stå på startlinjen nästa år. Men stelvio vore roligt att testa.
Jag tyckte det lät jobbigt.
I år var det välldigt jobbigt för mig jag är inte övertygad att jag kommer att stå på startlinjen nästa år. Men stelvio vore roligt att testa.