Quote from Guest on 20 January 2009, 11:26Hej, funderar på att byta ut min gamla Giro Pnuemo mot en Giro Ionos eller Giro Atmos. Pnuemo har funkat kanonbra, men den börjar bli lite gammal, inköpt 2004. Har hört att hjälmar är en färskvara & att den blir spröd efter några år.
Är det nån som har n
Hej, funderar på att byta ut min gamla Giro Pnuemo mot en Giro Ionos eller Giro Atmos. Pnuemo har funkat kanonbra, men den börjar bli lite gammal, inköpt 2004. Har hört att hjälmar är en färskvara & att den blir spröd efter några år.
Är det nån som har n
Quote from Funbeat user on 20 January 2009, 11:36har ingen åsikt om hjälmarna du nämner men har åsikt om hjälmen som färskvara: myt
har ingen åsikt om hjälmarna du nämner men har åsikt om hjälmen som färskvara: myt
Quote from Funbeat user on 20 January 2009, 12:48Om du sätter upp hjälmen på en stolpe i öknen är den nog slut efter tre-fyra år, men hur många gör det?
Om du sätter upp hjälmen på en stolpe i öknen är den nog slut efter tre-fyra år, men hur många gör det?
Quote from ellen olsson on 20 January 2009, 13:51Jag är väldigt nöjd med min Atmos.
Jag är väldigt nöjd med min Atmos.
Quote from Elias Engqvist on 20 January 2009, 14:28Men stolpen klarar sig nog bättre än vanligt!
Men stolpen klarar sig nog bättre än vanligt!
Quote from Funbeat user on 20 January 2009, 14:38Hjälmar åldras inte påtagligt sett till material, men tekniken och konstruktionen åldras, så det kan ändå vara god idé att byta hjälm i alla fall efter 5-6 år (tidigare om den ser sliten ut), för att få del av bättre hjälmteknik. Tänk bara på alla gamla n
Hjälmar åldras inte påtagligt sett till material, men tekniken och konstruktionen åldras, så det kan ändå vara god idé att byta hjälm i alla fall efter 5-6 år (tidigare om den ser sliten ut), för att få del av bättre hjälmteknik. Tänk bara på alla gamla n
Quote from Funbeat user on 20 January 2009, 15:51hjälmarna har väl blivit lättare och luftigare fast inte säkrare (om man bortser från dom gamla hjälmarna från förra seklet - säg 1992 ungefär - i ren frigolit eller med lösa lycra/nät-överdrag)
hjälmarna har väl blivit lättare och luftigare fast inte säkrare (om man bortser från dom gamla hjälmarna från förra seklet - säg 1992 ungefär - i ren frigolit eller med lösa lycra/nät-överdrag)
Quote from Funbeat user on 20 January 2009, 16:51Köpte 2 st Atmos á 300 kr när Cyclecomponents hade tokrea i höstas. Hade Pneumo tidigare men kraschade några gånger så byte var aktuellt...
Mycket nöjd med Atmos hittills - kolla nätet efter bra priser på 08or.
Köpte 2 st Atmos á 300 kr när Cyclecomponents hade tokrea i höstas. Hade Pneumo tidigare men kraschade några gånger så byte var aktuellt...
Mycket nöjd med Atmos hittills - kolla nätet efter bra priser på 08or.
Quote from Funbeat user on 20 January 2009, 16:58De gånger jag har kraschat så har hjälmen varit skrotad efteråt, om den varit i backen.
De gånger jag har kraschat så har hjälmen varit skrotad efteråt, om den varit i backen.
Quote from Funbeat user on 20 January 2009, 17:02Senast vi pratade Björn var för några dagar sedan och då var det Bell Sweep R eller Volt som gällde...vad har hänt? Behöver du en extra hjälm nu när du använder trainern varje dag?
Senast vi pratade Björn var för några dagar sedan och då var det Bell Sweep R eller Volt som gällde...vad har hänt? Behöver du en extra hjälm nu när du använder trainern varje dag?