Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGiro Iionos eller Atmos........
You need to log in to create posts and topics.

jag kör faktiskt utan hjälm på trainern!

Jag har vurpat på trainern en gång, så jag kanske behöver ha på mig hjälm även då...

Jimmy, man ska alltid ha hjälm när man cyklar.............man kan köra sönder bakhjulet även på trainern & slå huvet i pianot, det vet ju du 😉

Atmos för 300:-, det var ett riktigt klipp, synd att man inte var vaken då??

Har hittat Atmos för 940:- & I

1370:-, tänk på att du snart ska köpa hus igen. Vilken helg var det nu som jag ska vara bortrest?

Björn, tänk på att den även måste vara snygg.
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=2240761

Absolut, den är minst lika snygg som den "champinjonen" på bilden, plus att det finns "några" fler lufthål i Giro hjälmarna.

Andrew och Björn: Ni vet väl om att ni ska träna ihop framöver, så då måste ni se bra ut...;)

Jag tycker sweep r eller volt är dom snyggaste, men de är ju "fel" märke. Verkar vara giro som gäller här.
Välj den snyggaste girohjälmen, tror nog inte att säkerheten skiljer dom så mycket åt..

Är alla överens om att hjälmar bara slits ut av mode (teknik) och krascher? Trodde materialets åldrande var en "sanning"...

Kalle, Bell finns med i tankarna, men jag har en Giro Pnuemo som funkat bra så varför ändra ett vinnande koncept 🙂

Trodde oxå att hjälmar åldras men det var visst en myt, så jag kanske ska köra vidare på min nuvarande tills jag kraschar.