Quote from Guest on 19 May 2009, 23:27Är på jakt efter min första träningscykel, har kikat lite på en crescent starren 324, någon som har erfarenhet av den? Har ni några bra nybörjartips??
har tänkt att köra landsväg och även lite grusväg 🙂
Är på jakt efter min första träningscykel, har kikat lite på en crescent starren 324, någon som har erfarenhet av den? Har ni några bra nybörjartips??
har tänkt att köra landsväg och även lite grusväg 🙂
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 23:37Det verkar ju vara en stadscykel och visst skulle den säkert funka på landsväg och grus, men jag tror du får det mycket trevligare med en racer om du undviker grus eller en cykelkross om du nu vill köra mycket på det.
Men å andra sidan kanske du vill ha
Det verkar ju vara en stadscykel och visst skulle den säkert funka på landsväg och grus, men jag tror du får det mycket trevligare med en racer om du undviker grus eller en cykelkross om du nu vill köra mycket på det.
Men å andra sidan kanske du vill ha
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 23:48Nja, köper den för att träna på, men en del stadskörning kan det nog bli. Har tittat lite på racer med men jag vill kunna köra på grusväg så jag tror att en hybrid passar bättre, eller?
Nja, köper den för att träna på, men en del stadskörning kan det nog bli. Har tittat lite på racer med men jag vill kunna köra på grusväg så jag tror att en hybrid passar bättre, eller?
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 00:32Köp dig en cross.
Den kan du ha till allt möjligt.
Bockstyre: flera handposioner är möjliga.
"MTB" bromsar: du kan ha breda däck (t.ex. dubbdäck) på om du vill. dessutom så kan du hänga på skärmar om du nu vill ha det.
Vill du så funkar den fint som racer
Köp dig en cross.
Den kan du ha till allt möjligt.
Bockstyre: flera handposioner är möjliga.
"MTB" bromsar: du kan ha breda däck (t.ex. dubbdäck) på om du vill. dessutom så kan du hänga på skärmar om du nu vill ha det.
Vill du så funkar den fint som racer
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 00:36Vad Jonas sa.
Och att kombinera stadskörning med träning på samma cykel är ingen bra kombination tycker jag. För längre sträckor vill man ha en mycket mer snabb sittställning och när man cyklar i stan vill man vara komfortabel och upprätt.
Vad Jonas sa.
Och att kombinera stadskörning med träning på samma cykel är ingen bra kombination tycker jag. För längre sträckor vill man ha en mycket mer snabb sittställning och när man cyklar i stan vill man vara komfortabel och upprätt.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 00:39Sa jag så...? 😉
Sa jag så...? 😉
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 00:41Nej, jag ville bara lägga till mina fem öre också.
Nej, jag ville bara lägga till mina fem öre också.
Quote from Berit Bengtson on 20 May 2009, 08:57Tobias B skrev:
> För längre sträckor vill man ha en mycket mer snabb sittställning och
> när man cyklar i stan vill man vara komfortabel och upprätt.Med bocktyre gå det att få detta, dessutom kan man montera extra bromshandtag uppe på bockstyret (fro
Tobias B skrev:
> För längre sträckor vill man ha en mycket mer snabb sittställning och
> när man cyklar i stan vill man vara komfortabel och upprätt.
Med bocktyre gå det att få detta, dessutom kan man montera extra bromshandtag uppe på bockstyret (fro
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 09:31Hur ligger crossarna i pris? Har fått för mig att de överlag är dyrare? Tittade på några men de kostade över 10.000, känns som om att det är mycket pengar när jag inte vet om jag kommer att tycka att det är roligt. Fast man kanske ska ha ordenliga grejer
Hur ligger crossarna i pris? Har fått för mig att de överlag är dyrare? Tittade på några men de kostade över 10.000, känns som om att det är mycket pengar när jag inte vet om jag kommer att tycka att det är roligt. Fast man kanske ska ha ordenliga grejer
Quote from Bengt Askerfelt on 20 May 2009, 09:39Min cykel kostar mindre än 10 000 och jag har haft väldigt roligt med den 🙂
Lägger som vanligt in min kommentar ang stadskörning och bockstyre- jag upplever att jag har mycket sämre uppsikt när jag kör med bockstyre än med raka styret på den något mer u
Min cykel kostar mindre än 10 000 och jag har haft väldigt roligt med den 🙂
Lägger som vanligt in min kommentar ang stadskörning och bockstyre- jag upplever att jag har mycket sämre uppsikt när jag kör med bockstyre än med raka styret på den något mer u