Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGlad amatör på cykel...
You need to log in to create posts and topics.

Är på jakt efter min första träningscykel, har kikat lite på en crescent starren 324, någon som har erfarenhet av den? Har ni några bra nybörjartips??

har tänkt att köra landsväg och även lite grusväg 🙂

Det verkar ju vara en stadscykel och visst skulle den säkert funka på landsväg och grus, men jag tror du får det mycket trevligare med en racer om du undviker grus eller en cykelkross om du nu vill köra mycket på det.

Men å andra sidan kanske du vill ha

Nja, köper den för att träna på, men en del stadskörning kan det nog bli. Har tittat lite på racer med men jag vill kunna köra på grusväg så jag tror att en hybrid passar bättre, eller?

Köp dig en cross.
Den kan du ha till allt möjligt.
Bockstyre: flera handposioner är möjliga.
"MTB" bromsar: du kan ha breda däck (t.ex. dubbdäck) på om du vill. dessutom så kan du hänga på skärmar om du nu vill ha det.
Vill du så funkar den fint som racer

Vad Jonas sa.

Och att kombinera stadskörning med träning på samma cykel är ingen bra kombination tycker jag. För längre sträckor vill man ha en mycket mer snabb sittställning och när man cyklar i stan vill man vara komfortabel och upprätt.

Sa jag så...? 😉

Nej, jag ville bara lägga till mina fem öre också.

Tobias B skrev:
> För längre sträckor vill man ha en mycket mer snabb sittställning och
> när man cyklar i stan vill man vara komfortabel och upprätt.

Med bocktyre gå det att få detta, dessutom kan man montera extra bromshandtag uppe på bockstyret (fro

Hur ligger crossarna i pris? Har fått för mig att de överlag är dyrare? Tittade på några men de kostade över 10.000, känns som om att det är mycket pengar när jag inte vet om jag kommer att tycka att det är roligt. Fast man kanske ska ha ordenliga grejer

Min cykel kostar mindre än 10 000 och jag har haft väldigt roligt med den 🙂
Lägger som vanligt in min kommentar ang stadskörning och bockstyre- jag upplever att jag har mycket sämre uppsikt när jag kör med bockstyre än med raka styret på den något mer u