Quote from Guest on 13 June 2012, 13:09För ett tag sedan när jag var ute och cyklade, sol och vacker väder så smällde det in diverse insekter i min hjälm och även i glasögonen, som jag var glad att jag hade på. Jag cyklar så gott som aldrig utan glasögon efter att ha fått en fluga i ögat en gå
För ett tag sedan när jag var ute och cyklade, sol och vacker väder så smällde det in diverse insekter i min hjälm och även i glasögonen, som jag var glad att jag hade på. Jag cyklar så gott som aldrig utan glasögon efter att ha fått en fluga i ögat en gå
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 13:19Ja. Alltid.
Det är tråkigt med grus i ögonen.
Ja. Alltid.
Det är tråkigt med grus i ögonen.
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 13:23Alltid på racern och mountainbiken för att slippa vind, regn, insekter, grus och annat som far omkring.
På tantcykeln på väg till jobbet har jag dem mest vid den typ av väderlek som oftast tarvar solglasögon. 🙂
Alltid på racern och mountainbiken för att slippa vind, regn, insekter, grus och annat som far omkring.
På tantcykeln på väg till jobbet har jag dem mest vid den typ av väderlek som oftast tarvar solglasögon. 🙂
Quote from Jonny Persson on 13 June 2012, 13:23Alltid glasögon. Att få en humla eller annan större insekt i ögat i 60 knyck gör faktiskt ont.
Alltid glasögon. Att få en humla eller annan större insekt i ögat i 60 knyck gör faktiskt ont.
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 13:24Oftast men inte alltid, beror lite på väder, vind...men vättern i helgen blir det glasögon på. =)
Oftast men inte alltid, beror lite på väder, vind...men vättern i helgen blir det glasögon på. =)
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 13:24Alltid med glasögon - annars tar polisen mig.
Kan verkligen rekommendera sportglasögon, vanliga glasögon genererar en hel del virvlar, speciellt när man cyklar fort (i nedförsbackar cyklar alla fort).
Alltid med glasögon - annars tar polisen mig.
Kan verkligen rekommendera sportglasögon, vanliga glasögon genererar en hel del virvlar, speciellt när man cyklar fort (i nedförsbackar cyklar alla fort).
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 13:41Jag tar inte av mig mina vanliga glasögon när jag sätter mig på cykeln. Ibland sysslar jag med cykling direkt efter simning (och därefter -- hör och häpna -- dessutom löpning), och då krånglar jag inte till det, utan tar risken. Å andra sidan blir det bar
Jag tar inte av mig mina vanliga glasögon när jag sätter mig på cykeln. Ibland sysslar jag med cykling direkt efter simning (och därefter -- hör och häpna -- dessutom löpning), och då krånglar jag inte till det, utan tar risken. Å andra sidan blir det bar
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 13:44Inte när jag cyklar till jobbet, men alltid annars. Bara vinddraget kan vara ganska besvärande i längden på landsväg.
Inte när jag cyklar till jobbet, men alltid annars. Bara vinddraget kan vara ganska besvärande i längden på landsväg.
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 14:04Alltid på racern. Nästan alltid på transporthojen.
Alltid på racern. Nästan alltid på transporthojen.
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 15:25Alltid. Det spelar ingen roll vilken cykel, vilket underlag eller i vilken form cyklingen utförs (träning eller pendling alltså). Beroende på väderlek byter jag glas i bågarna.
Alltid. Det spelar ingen roll vilken cykel, vilket underlag eller i vilken form cyklingen utförs (träning eller pendling alltså). Beroende på väderlek byter jag glas i bågarna.