Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGlasögon, vilka cyklar med det?
You need to log in to create posts and topics.

Självklart har jag det, lika självklart som hjälm. Ligger man i klunga sprätter det ju upp skräp hela tiden, kör man solo blir man bombarderad av insekter. Men okej, för enkel transportcykling i snigelfart blir det oftast inget såvida solen inte lyser rät

Alltid glasögon dels för att slippa insekter i ögonen men också för att det blir dragit i ögonen och de rinner. Framledes ska jag investerar cykel glasögon som jag kan kombinera med mina vanliga glasögon alt slipade.
För övrigt använder jag samma glasögon

Oj, jag verkar vara ensam om att aldrig använda glasögon. Och har precis som många andra fått diverse insekter, grus och annat jobbigt i ögonen. Men enda anledningen till att jag inte haft glasögon är för att jag inte ägt några, och vägrar köpa ett par cy

Det är väl ingen som krävt att du ska köpa glasögon för 1000 kr? Däremot skulle jag ogilla om du kör utan, får skräp i ögonen och vinglar till och skapar en masskrasch.

Zulle använde glasögon och kraschade ofta.

Men jag överdriver tydligen inte som använder glasögon .
Jag kör också med samma till skidor, och ibland när jag springer. Den gången jag fick en insekt i ögat på allvar var faktiskt vanlig transportcykel på madammen, men det var läskigt ändå, det är rätt

Alltid när jag cyklar, oavsett cykel och anledning, och när jag springer.

Mina ögon klarar inte vinden. Har sportglasögon som jag byter linser på efter ljusförhållanden. Sprang även senaste Stockholms maran med glasögon, var ganska ensam om det i regnet

Vem har pratat om 1000 spänn?

http://www.clasohlson.com/se/Skyddsglas%C3%B6gon-Cocraft/Pr407362000

59:-, klarglas och "bågfria". Slår de flesta andra glasögon jag har prövat och det är inte jätteofta man behöver solglasögon i Sverige. Frånvaron av båge

Jag har alltid brillor när jag cyklar, oavsett cykel och hastighet. Jag kör med ett par stora solbrillor i 70-tals-stil, med "leopardfläckar" på skalmen. Snygga som tusan och kostade bara 159 kr på Åhléns.

Jag har alltid brillor när jag cyklar. Inte när jag cyklar med barnen till skolan eller till affären kanske, men när jag tränar. Jag är inte bara rädd för flugor i ögonen (plockade faktiskt ut en insekt ur ögat på min kompis häromveckan, innan hon hunnit