Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGlasögon, vilka cyklar med det?
You need to log in to create posts and topics.

Alltför sällan. Linserna skyddar lite, men framför allt blir jag lat eftersom det på vår o försommar är nästan insektsfritt o jag oftast cyklar ensam. Ligger man i klunga kommer det ju ofta grus, o senare på sommaren finns det svärmar med fjädermygg som n

Alltid. Jag har så fula påsar under ögonen. Jag är mycket snyggare med glasögon.

Alltid på racer, tempohoj och pendlingshoj (MTB). I första hand eftersom mina ögon är så förb-t vindkänsliga och sprutar ur sig tårar så jag inget ser vid minsta vinddrag.
Vid cykling till affären på min gamla 80-talscykel brukar jag dock lämna sportglas

Så gott som aldrig. De gånger jag testat tycker jag det har varit obekvämt.
Cyklar aldrig i grupp så det där med stänkande grus har jag inte upplevt.
Insekter då? Ja, har väl kanske hänt några gånger per tusen mil.

Cyklar väldigt sällan längre än en timm

Alltid. Jag har bara en cykel, min racer, men skulle jag haft nåt annat skulle jag kanske cyklat sakta till affären utan.

Alltid, skulle utgöra värsta trafikfaran annars!
Men, tyvärr, med gamla terminalglasögon! Borde skaffa mig riktiga sportglasögon med slipning. Någon som har bra tips på slipningsbara sportglasögon som håller vinddraget borta? Helst ska de inte kosta en fö

http://www.sportoptik.se/ har nämnts förr tror jag.

Tack, Fredrik! (H:)
Butik i Stockholm dessutom!
Kram,
Jenny

Alltid. Hade jag inte haft det idag så hade jag antagligen blivit blind på ena ögat.
Läskig smågrus på vägen och en passerande bilist sköt en sten rakt på glasögonen.
Fy fan.

Alltid!! Glömde glasögon en gång och det var ingen trevlig upplevelse!! Grus och insekter till förbannelse!