Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGlasögon
You need to log in to create posts and topics.

Har märkt ett behov av att använda solglasögon när jag springer. Någon som har några erfarenheter av bra glasögon?

Jag köpte ett par Oakley Radar Range inför maran 2007 och är kalasnöjd. Hade provat ganska många billiga modeller, men var inte nöjd. Radar låg på ca 2500.-, men sitter underbart och är precis lagom mörka. Värt varenda krona!! Det dyraste löprelaterade ja

Jag har ett par sådana här som jag stortrivs med:

bild:http://www.runnersstore.se/Graphics/Articles/800/650345.jpg

Det är ett par Adidas Gazelle crystal. Vad jag tror man ska tänka på är att det är skönt med glas som anpassar sig efter ljus/mörker. Väld

Jösses - de var rejäla Fia-Lotta 😀

PS Nu har jag köpt mina DS Trainer-. Tack för hjälpen

Förra gången du tipsade tyckte jag de såg lite dyra ut men nu i jämförelse med Sebastians var de ju rena fyndet! Antar att det var min första lektion i relativitetsteori 😉

Allt är relativt. Clas i Sjöns skyddsglasögon är relativt billiga, men funkade bra när jag kubbade min senaste mara. 49.- går dom lös på.

BILD:www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Lo/343133_X_2007-06-29_094544_523.jpg

Finns med gult glas också om

Harald: Det var så lite så - hoppas du får många sköna löparmil i dom! 🙂

Betr solglasögon så har jag svårt att förlika mig med faktumet att jag blir halvblind när jag kommer in i mörker. Därför var jag beredd att satsa den extra pengen för att få just

Finns det något sport snöre som man kan köpa för att glasögonen ska sitta fast bättre när man springer, spelar golf osv!?

Martin: Är det speciella "sportsolglasögon" du har?

Löparsolglasögonen är inåtsvängda bak vid öronen. Det gör att dom sitter som berget vare sig du springer, hoppar, slår kullerbyttor etc etc. Är det sådana du har och dom inte sitter kvar så kanske det ä

Nej det är inte speciela sport glassögon, men skulle vilja köpa ett snöre som gör att de fäster bättre!