Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 19:48Det finns ingen motsvarighet till löpningens 10km/40m eftersom cykling är mycket bredare än löpning. Vem är bäst av bergsgeten, sprintern och rouleurn liksom?
Och då snackar vi ändå bara landsväg.Eller som, jag tror det var Vacchi som drog historien om
Det finns ingen motsvarighet till löpningens 10km/40m eftersom cykling är mycket bredare än löpning. Vem är bäst av bergsgeten, sprintern och rouleurn liksom?
Och då snackar vi ändå bara landsväg.
Eller som, jag tror det var Vacchi som drog historien om
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 19:52Stefan, jag tycker nog för min egen del att det är någorlunda jämförbart, jag skulle ha STORA problem med att fixa det 🙁
Stefan, jag tycker nog för min egen del att det är någorlunda jämförbart, jag skulle ha STORA problem med att fixa det 🙁
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 20:34"Det finns ingen motsvarighet till löpningens 10km/40m eftersom cykling är mycket bredare än löpning."
Eller?
Varför skulle en mil på bana innefatta allt inom löpning? Varför inte medalj på Lidingöloppet, 100 m under 12 sekunder, eller kanske 400 under
"Det finns ingen motsvarighet till löpningens 10km/40m eftersom cykling är mycket bredare än löpning."
Eller?
Varför skulle en mil på bana innefatta allt inom löpning? Varför inte medalj på Lidingöloppet, 100 m under 12 sekunder, eller kanske 400 under
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 20:37Hehe, ja det var ju en kul jämförelse. När jag var "bra" på löpning hade jag aldrig sprungit en mil men jag gjorde en halvmil på 19 min....
Nu när jag är "bra" på cykling gör jag bara 3 mil på 53min på en medioker landsvägscykel själv. Jag har tränat mer
Hehe, ja det var ju en kul jämförelse. När jag var "bra" på löpning hade jag aldrig sprungit en mil men jag gjorde en halvmil på 19 min....
Nu när jag är "bra" på cykling gör jag bara 3 mil på 53min på en medioker landsvägscykel själv. Jag har tränat mer
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 20:59Man kan ikke engang jamnføre løping å løping en gang. Hvorfor da samenligne løping å sykling.
Prøv å sett Tyson Gay til å løpe 10 000 meter, han vil bli slått med mange min. av di fleste mosjonister som tevler på 10km. løp.
Er da T.Gay en dårlig løper ?
Man kan ikke engang jamnføre løping å løping en gang. Hvorfor da samenligne løping å sykling.
Prøv å sett Tyson Gay til å løpe 10 000 meter, han vil bli slått med mange min. av di fleste mosjonister som tevler på 10km. løp.
Er da T.Gay en dårlig løper ?
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 21:02T Gay är en dålig löpare. U Bolt är en duktig löpare 🙂
T Gay är en dålig löpare. U Bolt är en duktig löpare 🙂
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 21:07Anders Nilsson, ja du har sikkert rett i det , men nå ble jo Bolt slått av Gay. Tror foresten det var i Sverige siste uke. 😉
Anders Nilsson, ja du har sikkert rett i det , men nå ble jo Bolt slått av Gay. Tror foresten det var i Sverige siste uke. 😉
Quote from Lars Ekegård on 15 August 2010, 21:18Skriver under på Davids 40 kmh på utlyst och genoförd tempotävling då är man en rätt bra cyklist och kan med godkänt även få raka benen.
Edit: resultat och placering i motionslopp räknas INTE in i några kriterier för att vara bra/snabb utan tävling krävs
Skriver under på Davids 40 kmh på utlyst och genoförd tempotävling då är man en rätt bra cyklist och kan med godkänt även få raka benen.
Edit: resultat och placering i motionslopp räknas INTE in i några kriterier för att vara bra/snabb utan tävling krävs
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 21:22Faktum är att det är en lämplig nivå för en ganska bred grupp av tränande cyklister att kunna uppnå.
Faktum är att det är en lämplig nivå för en ganska bred grupp av tränande cyklister att kunna uppnå.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 21:58Med all respekt: Jeg tror ikke at den gruppen er så bred som du tror, David.
10km. tempo med 40km. i snitt........ Det er et nivå som ikke er for den store bredden.
Med all respekt: Jeg tror ikke at den gruppen er så bred som du tror, David.
10km. tempo med 40km. i snitt........ Det er et nivå som ikke er for den store bredden.