Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 12:18Inte gott men nyttigt mot förkylningar tycks följande kur vara (iaf för mig):
Värm apelsinjuice, pressa en vitlöksklyfta (eller två) i en kastrull, ringla honung över och sen på med den varma juicen. Drick.
Inte gott men nyttigt mot förkylningar tycks följande kur vara (iaf för mig):
Värm apelsinjuice, pressa en vitlöksklyfta (eller två) i en kastrull, ringla honung över och sen på med den varma juicen. Drick.
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 12:20Ok! Vilken nytta gör vitlöksklyftorna? Är det vitaminerna i dem i preventivt syfte kan man kanske skippa dem?
Ok! Vilken nytta gör vitlöksklyftorna? Är det vitaminerna i dem i preventivt syfte kan man kanske skippa dem?
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 12:21Glass. Funkar alltid. 🙂
Glass. Funkar alltid. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 12:33Jenny: Nu är det ju vitlöken som är den potenta delen av den där kuren då... Livsmedelsverket har iaf godkänt både vitlök och röd solhatt (echinacea) som verksamma mot förkylningssymptom. Jag tror det beror på att vitlöken ska vara antiinflammatorisk, men
Jenny: Nu är det ju vitlöken som är den potenta delen av den där kuren då... Livsmedelsverket har iaf godkänt både vitlök och röd solhatt (echinacea) som verksamma mot förkylningssymptom. Jag tror det beror på att vitlöken ska vara antiinflammatorisk, men
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 12:39Glass!
Glass!
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 13:00Min erfarenhet är att en behandlad förkylning läker ut på 2 veckor och en obehandlad på 14 dagar.
Men att dricka varmt och trycka vitaminer gör det enklare fungera någorlunda normalt.
Min erfarenhet är att en behandlad förkylning läker ut på 2 veckor och en obehandlad på 14 dagar.
Men att dricka varmt och trycka vitaminer gör det enklare fungera någorlunda normalt.
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 13:01Instämmer med Mattias P&S. Glass! Så kall det bara går.
God morgon btw.
Instämmer med Mattias P&S. Glass! Så kall det bara går.
God morgon btw.
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 13:05Glass är inte helt fel. Låter godare än varm apelsinjuice med vitlök! 😉
Glass är inte helt fel. Låter godare än varm apelsinjuice med vitlök! 😉
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 13:16Jo ett älta fjärilshus för de små luven att övervintra i. Det ska visst fyllas med bark men jag får googla lite på det. Nu har jag i och döe sig ngen trädgård att hänga upp den i men jag får väl fanitsera. Eller sätta det på balkongen. 🙂
Jo ett älta fjärilshus för de små luven att övervintra i. Det ska visst fyllas med bark men jag får googla lite på det. Nu har jag i och döe sig ngen trädgård att hänga upp den i men jag får väl fanitsera. Eller sätta det på balkongen. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 13:27Jenny: min erfarenhet är att inget hjälper, utom tiden.
Därför blir mitt råd mycket roligare än andras; ta ett par glas gott vin så känns det bättre för stunden ????
Jenny: min erfarenhet är att inget hjälper, utom tiden.
Därför blir mitt råd mycket roligare än andras; ta ett par glas gott vin så känns det bättre för stunden ????