Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 12:55OK 😀
Hade själv inga problem med våra sex böcker per läsår, gällde bara att välja vad av det jag läste jag ville lämna in redovisningar på ...
OK 😀
Hade själv inga problem med våra sex böcker per läsår, gällde bara att välja vad av det jag läste jag ville lämna in redovisningar på ...
Quote from Funbeat user on 24 January 2008, 08:07Men med cron vet man ju varför datorn gör som den ska, och i tid. Det gör man inte med automagi. 🙂
Men med cron vet man ju varför datorn gör som den ska, och i tid. Det gör man inte med automagi. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 January 2008, 08:16Jodå, automagi existerar absolut. Jag har hört flera trovärdiga yrkesmänniskor berätta om den, även om jag ännu inte haft förmånen att få uppleva det själv. 🙂
Jodå, automagi existerar absolut. Jag har hört flera trovärdiga yrkesmänniskor berätta om den, även om jag ännu inte haft förmånen att få uppleva det själv. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 January 2008, 22:29Det är klart att automagi finns, och nu har vi äntligen börjat fatta det här!
Det handlar bara om att tro tillräckligt mycket på det, ungefär som med tomten (som jag vid närmare eftertanke inte tror på...)
Det är klart att automagi finns, och nu har vi äntligen börjat fatta det här!
Det handlar bara om att tro tillräckligt mycket på det, ungefär som med tomten (som jag vid närmare eftertanke inte tror på...)
Quote from Fredrik Närenfors on 24 January 2008, 22:41Automagi. Det är när den krånglande datorn slutar konstra när jag kommer in i rummet och inte minsta felmeddelande går att uppbringa.
Den verkar ha på känn att jag kommer trycka F12 och malla om den ifall den konstrar.
Automagi. Det är när den krånglande datorn slutar konstra när jag kommer in i rummet och inte minsta felmeddelande går att uppbringa.
Den verkar ha på känn att jag kommer trycka F12 och malla om den ifall den konstrar.
Quote from Funbeat user on 24 January 2008, 22:43Är det ingen som har stött på automagi utanför IT-världen.
Det måste ju finnas där också, men själv kan jag inte komma på något.
Är det ingen som har stött på automagi utanför IT-världen.
Det måste ju finnas där också, men själv kan jag inte komma på något.
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 08:30Stöter på det cirka 10 gånger per dag i mitt jobb (inom IT då såklart). utanför jobbet har jag ännu aldrig hört det användas...
Stöter på det cirka 10 gånger per dag i mitt jobb (inom IT då såklart). utanför jobbet har jag ännu aldrig hört det användas...
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 08:34Vad är det för scifi bok ni diskuterar? Låter som nått jag borde läsa.
Vad är det för scifi bok ni diskuterar? Låter som nått jag borde läsa.
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 22:47Boken 2001? Det är en film i första hand. Boken skrevs samtidigt eller strax efter filmen, kommer inte ihåg, av den store SF-författaren Arthur C. Clarke. Klart sevärd.
Boken 2001? Det är en film i första hand. Boken skrevs samtidigt eller strax efter filmen, kommer inte ihåg, av den store SF-författaren Arthur C. Clarke. Klart sevärd.
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 23:04Aaaah, OK. Filmen har jag sett. Kanske man skulle läsa boken då också. (t+)
Aaaah, OK. Filmen har jag sett. Kanske man skulle läsa boken då också. (t+)