Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGore-tex löparskor
You need to log in to create posts and topics.

Jag har snart letat över hela internet efter ett par neutrala löparskor med Gore-tex och gärna sula för terränglöpning. Dessutom inte tjock sula. I mitt fall är tanken att jag ska använda dem vintertid, mycket snö, och kallt, min kommun är urusel på att

Kollat på Salomon?

Salomon och jag är inte bästa vänner, men jag kanske måste ge dem en ny chans, de har ganska många Gore-tex modeller.
Jag har mest gått förbi dem.

Salomon SpeedCross, suverränt grepp.

Icebug?

De är visserligen inte Gore-Tex men Merrell har tre nya modeller som kan vara intressanta. De heter Lithe, Contour och Mighty Glove. Lithe är i softshellmaterial så de borde hålla väta ute hyfsat. Contour är en vattentät lädersko och Mighty är läder men s

Fråga: Vill du verkligen ha Gore Tex i dina terrängskor?

Om du trampar i en bara lite lite för djup pöl så kommer det in vatten i skon som sen inte kan komma ut. Du kommer få plufsa & smacka dig fram under resten av passet.

De flesta terrängskor är så p

Det är inte vatten jag vill hålla borta, det är snö. Jag bor i den kommunen i norra Sverige som är sämst på snöröjning. Dessutom så tycker jag att Gore-tex skyddar lite mer mot kyla än det vanliga tyget som brukar vara i löparskor, som jag upplever kyler

Neoprensockor kan funka?

Jag kör med skon enligt ovan ihop med en Inov8 Debris Gaitor både i obanat & snö.