Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGottne Tempo/Linje 2-dagar
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte ta mej uppför både det ena och det andra berget i Dolomiterna i sommar.. jag kommer köra på 34/27.. och kan jag inte cykla i 24% jahapp.. då får jag väl nöta kloss!!

Nej, inte ens proffsen kör med 39-21 i sådana lägen, snarare 34-21.

39/25 är ett bud som kan ligga nära sanningen. Proffsen(flertalet) kör inte på compact vid 13-14 % först vid 20 % som de börjar fundera i de banorna.

De tappar för mycket med 50/11 istället för 53-55/11

Det beror helt och hållet på hur loppet/etappen ser ut. På en typisk Mortiroloetapp så är det en hel del proffs som kör med kompakt och Prato Maslino är brantare - i klass med Monte Zoncolan...
En viss Ivan Basso körde t.ex. kompakt när han var framgångsr

OBS! >Proffsen(flertalet)

Basso var dopad med hemocompact..

Jag körde 53/35 på mitt compact.
(det gick ju i för sig inte så bra, visade det sig)

Det känns dock inte som att Gottne hade några 20% lutningar att bjuda på, i sammanhanget ;).

Håller med dig där Jonas, MEN Gottne erbjöd 2,5 km backar.. sånt är man ju inte heller så där jättevan i att rejsa i!
Men ack vad Norrland är vackert!! Åh vilka träningsmöjligheter det finns!! *suck* Blir ju nästan nostalgisk!

"köra på 34/27.. och kan jag inte cykla i 24% jahapp.. då får jag väl nöta kloss!! "

Stoppa ett par sandaler i bakfickorna.

Ja, Gästrikland ligger jättelångt borta.

Finns ju "kloss skydd" som man kan använda.. om man nu hade haft såna klossar på skorna, tar säkert mindre plats i ryggfickan! 😀