Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Detta är en rubrik från dagens GP. Där skräms man upp över att högerkammaren förstoras och muskeln blir uttröttad. Det står också att "Hjärtat läcker ämnen som tyder på muskelsönderfall, sådant som kan mätas vid hjärtsvikt". Att det finns medfödda problem

Ett tag var det livsfarligt att äta chips också, pga akrylamid. Det man dock "glömde" att nämna var att faran började inträda då man konsumerade typ 25 chipspåsar om dagen...

Man får inte glömma att de gör vad som helst för att sälja lite tidningar! Och

He he nu tror jag att chipsen var det sämsta exemplet på att det inte var farligt... Jag skulle nog valt knäckebröd... 😉

Jag läste också den artikeln men till mig har de inte sålt någon tidning utan råkade nog bara lägga den i fel brevinkast. Kan det vara en kompensation för att de envisas med att ignorera "ingen reklam" och regelbundet trycker in erbjudanden om att "vi vil

Läste den också. Vilken flane! Hur många dör inte på grund av att sitta i soffan? Det är ju inte alla som får hjälp av Anna Skipper. Gå på dom sim inte försöker göra något av sitt liv i stället!

Det är nyttigt att äta fisk, men vissa fiskar kan innehålla skadliga tungmetaller. ska man undvika att upplysa om dem då för att det skulle kunna påverka fiskätandet som helhet?

De som vill springa kommer att springa oavsett vad medierna skriver, och de

Detta är inte exakt en nyhet, studien de ev. refererar till har diskuterats på jogg.se också, och här: http://www.paleonu.com/panu-weblog/2009/11/1/cardio-causes-heart-disease.html

Kontentan är väl att skador på hjärtat som hade kunnat undvikas är ngt so

Jäklar, jag säkrar upp helt! Slutar träna och gömmer mig under soffan med 24 chipspåsar (då borde jag vara säker från akrylamiden också)...

Mnjaaa, det finns säkert lite akrylamid i vulkanaska också... Det enda riktigt säkra är att ta retroaktiv abort på sig själv. Eller på GP.

"Det enda riktigt säkra är att ta retroaktiv abort på sig själv"

Är det helt ofarligt? Känner mig skeptisk och tror det kan innebära oerhörda risker.