Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 13:04Har för mig att det kunde leda till hjärtinfarkt att titta på spännande hockey- eller fotbollsmatcher också, bäst att förbjuda sånt. Bara tråkig sport anbefalles på TV, så att inte folk råkar få hög puls av misstag..!
Har för mig att det kunde leda till hjärtinfarkt att titta på spännande hockey- eller fotbollsmatcher också, bäst att förbjuda sånt. Bara tråkig sport anbefalles på TV, så att inte folk råkar få hög puls av misstag..!
Quote from Elias Engqvist on 21 April 2010, 13:06Håller med Stefan!
Här är f.ö. artikeln: http://www.gp.se/sport/1.354517-tavlingslopning-farligt-for-hjartat
Håller med Stefan!
Här är f.ö. artikeln: http://www.gp.se/sport/1.354517-tavlingslopning-farligt-for-hjartat
Quote from Stefan Kinberg on 21 April 2010, 13:303 dödsfall/(10vasalopp gånger ca 15000 deltagare)=obefintligt; Till och 440 fall av 150 000 starter blir ett mycket litet tal.
Om man använder "framingen" åt andra hållet så att säga, så blir resultatet av artikeln att i stort sett alla som springer elle
3 dödsfall/(10vasalopp gånger ca 15000 deltagare)=obefintligt; Till och 440 fall av 150 000 starter blir ett mycket litet tal.
Om man använder "framingen" åt andra hållet så att säga, så blir resultatet av artikeln att i stort sett alla som springer elle
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 13:31Farligast är väl att ta sig till och från?
Farligast är väl att ta sig till och från?
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 14:49Jag blir så matt när jag läser sånt... Ja, då kan ju alla med isterbuk och åderförkalkning luta sig tillbaka i soffan och säga "Vad var det jag sa". 🙁
Visst kan man skada sig med löpning. Men det beror nog mest på att de flesta som springer en löptävli
Jag blir så matt när jag läser sånt... Ja, då kan ju alla med isterbuk och åderförkalkning luta sig tillbaka i soffan och säga "Vad var det jag sa". 🙁
Visst kan man skada sig med löpning. Men det beror nog mest på att de flesta som springer en löptävli
Quote from Elias Engqvist on 21 April 2010, 16:38Just Jenny och speciellt i såna hypade lopp som Göteborgsvarvet där alla dessa vadslagare och liknande springer!
Just Jenny och speciellt i såna hypade lopp som Göteborgsvarvet där alla dessa vadslagare och liknande springer!
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 09:29Ett observandum jag noterat under de två Stockholm marathon jag sprungit är att det ligger lite folk bredvid banan och får första hjälpen. De jag sett har varit uteslutande unga killar. Övermod månne..... Vadslagning, bristande respekt?
Ett observandum jag noterat under de två Stockholm marathon jag sprungit är att det ligger lite folk bredvid banan och får första hjälpen. De jag sett har varit uteslutande unga killar. Övermod månne..... Vadslagning, bristande respekt?
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 11:21Fulla?
Fulla?
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 11:25Av testosteron.
Av testosteron.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 11:37Fast de dödfall de nämner i artikeln har faktiskt inte med löpning att göra. Fotboll och skidåkning, men inte löpning. Och de flesta av dödfallen (alla?) inom fotbollen har skett under träning pga en tyst infektion och/eller ett okänt medfött fel på hjärt
Fast de dödfall de nämner i artikeln har faktiskt inte med löpning att göra. Fotboll och skidåkning, men inte löpning. Och de flesta av dödfallen (alla?) inom fotbollen har skett under träning pga en tyst infektion och/eller ett okänt medfött fel på hjärt