Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 21:21Du Micke...som nästan vet allt om GPS....hur påverkas löplängden för dom som gör extremt stora arm-svängar fram och tillbaka som stil typ. Klockan gör ju då typ om den senaste metern..??????
Tror att jag ska gå ut i morgon å ställa mig still å bara vifta
Du Micke...som nästan vet allt om GPS....hur påverkas löplängden för dom som gör extremt stora arm-svängar fram och tillbaka som stil typ. Klockan gör ju då typ om den senaste metern..??????
Tror att jag ska gå ut i morgon å ställa mig still å bara vifta
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 22:23Det underliga är att många får så lika värden kring 42.8 km. Det borde slumpa mer om det bara var olika vägval.
Det underliga är att många får så lika värden kring 42.8 km. Det borde slumpa mer om det bara var olika vägval.
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 22:26Varför skulle vägvalet skilja sig så mycket mellan löpare?
Kortare än maradistansen går ju inte, så alltså måste alla springa längre och alltså kommer snittet att vara över.
Men Mikael visade rätt tydligt på karta ovan varför det gärna blir längre, samm
Varför skulle vägvalet skilja sig så mycket mellan löpare?
Kortare än maradistansen går ju inte, så alltså måste alla springa längre och alltså kommer snittet att vara över.
Men Mikael visade rätt tydligt på karta ovan varför det gärna blir längre, samm
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 22:31Jag tror inte heller att vägvalen är så olika. Däremot kan man tänka sig att en löpare som startar i sista startgrupp och springer in på en väldigt bra tid får kryssa mer mellan andra löpare än vad någon i tätklungan behöver göra.
Jag tror inte heller att vägvalen är så olika. Däremot kan man tänka sig att en löpare som startar i sista startgrupp och springer in på en väldigt bra tid får kryssa mer mellan andra löpare än vad någon i tätklungan behöver göra.
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 09:23Mikael, ditt test i Marocko var väl med Smart recording på? Nu är jag lite nyfiken vad som hade hänt med sekundmätning på istället. Så nu får du åka tillbaka och testa :-). För springer man på snirkliga stigar så har jag märkt att smart recording blir fel
Mikael, ditt test i Marocko var väl med Smart recording på? Nu är jag lite nyfiken vad som hade hänt med sekundmätning på istället. Så nu får du åka tillbaka och testa :-). För springer man på snirkliga stigar så har jag märkt att smart recording blir fel
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 09:25Ja, smart recording. Per-sekundmätning använder jag aldrig.
Ja, smart recording. Per-sekundmätning använder jag aldrig.
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 10:5442.64 km, nästan exakt samma som Anders Hedberg, dock har jag Smart Recording inställt. Det står att vid långa lopp bör denna inställning användas! Vid Sthlm Halvmarathon 2010 hade jag på samma klocka 21.51 km.
Garmin 305 (H)
42.64 km, nästan exakt samma som Anders Hedberg, dock har jag Smart Recording inställt. Det står att vid långa lopp bör denna inställning användas! Vid Sthlm Halvmarathon 2010 hade jag på samma klocka 21.51 km.
Garmin 305 (H)
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 10:56Gick ut i morse och ställde mig helt stilla. Startade klockan och pendlade sakta men aningen överdrivet i en minut. Stoppade klockan och läste av 15 meter????? När jag sedan startade klockan igen sa den till mig:"Försök inte lura mig gosse..."...å så börj
Gick ut i morse och ställde mig helt stilla. Startade klockan och pendlade sakta men aningen överdrivet i en minut. Stoppade klockan och läste av 15 meter????? När jag sedan startade klockan igen sa den till mig:"Försök inte lura mig gosse..."...å så börj
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 11:40GAMMAL MYT: Distansskillnad mellan smart inspelning och ensekundsinspelning.
Klockan _mäter_ exakt lika oavsett. Den _samplar_ alltid varje sekund och bedömer om det skett en ändring i hastighetsvektorn.
Skillnaden ligger endast i att den _sparar_ punkt
GAMMAL MYT: Distansskillnad mellan smart inspelning och ensekundsinspelning.
Klockan _mäter_ exakt lika oavsett. Den _samplar_ alltid varje sekund och bedömer om det skett en ändring i hastighetsvektorn.
Skillnaden ligger endast i att den _sparar_ punkt
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 12:31Sven, är du helt säker på detta? Vad jag vill minnas så körde vi ett pass OL med 305:an och Globalsaten, som bara har sekundmätning. Dessa visade då stor skillnad i distans. Nästa gång ställde vi om 305:an till sekundmätning och då var de mycket närmare i
Sven, är du helt säker på detta? Vad jag vill minnas så körde vi ett pass OL med 305:an och Globalsaten, som bara har sekundmätning. Dessa visade då stor skillnad i distans. Nästa gång ställde vi om 305:an till sekundmätning och då var de mycket närmare i