Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningGPS-klocka och simning i open wat …
You need to log in to create posts and topics.

Tack! Då blir det ett alternativ till att väga in 🙂

FP

Har precis köpt en Suunto Ambit3 Peak Black (HR). Den var kraftigt prissänkt på Outnorth så jag fick den tillsammans med en välkomstrabatt på 10% för 2800 kr. (Ord. 4700 kr) Den kommer via Posten i morgon. Någon som har erfarenhet av denna modell? Ska ha

Om du ska bli bättre simmare så skippa klockan. I bassäng behöver du den inte och ute är det bara att lägga meter och förbättra tekniken som gäller.
Kör på bara.

Jag skulle nog säga att klocka är ett viktigt redskap i simning i bassäng, för att hålla starttider, för att kolla hur fort man simmar, för att kolla vilket tempo man håller osv. Alla simmare använder sig av klocka på träning på ett sätt eller annat skull

Min erfarenhet är att V800 fungerar bra för simning. Fenix har jag hört många som använder också.
V800 har funktionen för bassängsimning som kan vara bra om man är dålig på att räkna längder...

Dock vill inte min V800 räkna längder när jag simmar med paddlar. Måste bero på att jag vänder som en kratta och den aldrig förstår att jag vänt. Tycker bara jag är långsam 🙂
Annars funkar den verkligen super 🙂

dags att lära dig voltvändningar då 😉

Min Fenix3 verkar klara mina bröstsimsvändningar också... Den har (av naturliga skäl) lite svårt med kickövningar och simtränarens fäbless för 15-metersintervaller... 🙂

Ska precis lära mig simma och har stött på dessa:

https://www.indiegogo.com/projects/kuai-the-world-s-smartest-multi-sport-headphones#/

För mig låter de bra iaf, men vet inte om det är något för dig.