Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGPS-klocka på Tjurruset?
You need to log in to create posts and topics.

12

Ska springa Tjurruset den 8:e oktober och funderar på om man vågar använda sig av sin GPS-klocka? Jag har sprungit med den i regnet och det har inte varit några problem, men som Tjurruset var förra året med lera upp till halsen så kommer man garanterat få

Vad är det för modell? Jag hade tagit min 305:a

Har också en 305:a. 🙂

Har en 305:a...simmade Tyresö Triathlon (400 m) med den.

Den lever än.

Sprang 2009 och då tyckte jag att terrängen bitvis var så köttig att man bara riskerar att trilla om man ska kolla på pulsklockan också.

Jag hade lämnat pulsklockan hemma.

Mtp antalet orienterare som använder GPS-klockor av olika märken så borde nog Tjurruset vara ganska riskfritt.

Just ja trillabiten har jag inte ens tänkt på (H) Själv trillade jag ordentligt minst två gg förra året, förutom att man själv tar stryk så finns ju risken att pulsklockan blir förstörd..Men ja visst om orienterare kan ha den så borde det ju funka. Vill s

På några 100 lopp har jag ramlat otaliga gånger. Två ggr har klockan påverkats, bägge gångerna lossnade armbander, inget annat. Ena gången var när jag slog en frivolt över en hög med sten, andra när jag föll pladask på sidan när foten halkade undan på en

Tål att påpeka att det är olämpligt att sätta klockan på laddning, eller synka innan den har torkat ordentligt. Min klocka gick sönder på grund av detta (men garmin skickade en ny trots att garantin hade gått ut, tack garmin).

Jag personligen skulle aldrig i livet ha min Garmin 305:a på Tjurruset. De gånger jag varit med (alla gånger tjejer fått springa) har det inte handlat om att "få lera på klockan" - det har handlat om totalt gyttje-/dybad. Men för mig är iofs Garmin inte s

12