Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGPS navigator till cykel?
You need to log in to create posts and topics.

Nu har jag fått svar från Magellan:

Hej!

Ja IPX4 är en vedertagen standard som betyder strilsäker. Den bör absolut tåla regn på ett cykelstyre.

Med vänlig hälsning

Ola

Support
gps@work
http://www.magellansverige.se

-----------------------------

Tjena Stina,

Tack! 🙂

Gav du dem länken till happymtb:s utvärdering och vad sa de i sådana fall om den? Den visar ju på ett helt annat "in real life"-svar än vad de påstår...

Jag kanske har missat något här men varför tittar ni inte på Garmins modell
http://www.garmin.se/productpage_tab1.aspx?pageid=1273
Den är ju gjord för friluftsliv, vattentät, och var wayfinder. Med pilar och allt ?
Visserligen kostar den lite när man läg

Jonas, den har vi också tittat på 🙂 , se Christer Hedbergs inlägg och mina kommentarer. Jag tror den är jättebra men generellt verkar den vara mer lämpad för mtb och andra saker än racercykling (se mina kommentarer). Ur vissa synpunkter är det ju också

> Gav du dem länken till happymtb:s utvärdering och vad sa de i sådana fall om den? Den visar ju på ett helt annat "in real life"-svar än vad de påstår...

Nej, det kunde jag ju gjort men om de säger att den är strilsäker får man ju utgå från det och har

Så sant, så sant. 🙂

Hej..

"Nej, det kunde jag ju gjort men om de säger att den är strilsäker får man ju utgå från det och har därmed reklamationsrätt om den inte skulle klara stril"

Sant, men hjälper föga när man står t.ex mitt i Götet och inte hittar ut/rätt. 🙁 Men viss

Från Garmins hemsida:

"z?mo 550 makes it easy to plan your next trip and share routes with your riding buddies. Plan trips on your computer before you start. Search for food and fuel stops and local attractions. Then, transfer your route to z?mo and go."

Fortstättning på Magellan: Jag frågade vad de tyckte om testet på Happy MTB och fick följande svar:

"Hej igen Stina!

Den är testat och godkänd för den standard som anges (IPX4). Jag har personligen haft den i regn åtskilliga timmar utan problem (dock e

Stina, du är en klippa! 🙂