Quote from Guest on 16 July 2012, 01:31Hej!
Sträckan som min GPS spelar in stämmer verkligen inte när jag jämför den med att mäta på kartan i ex eniro. Min senaste sträcka jag sprang enligt kartritare vid olika sajter är ca 3,5 km, funbeats mätare säger 7 km. Detta är oacceptabelt fel! Någon a
Hej!
Sträckan som min GPS spelar in stämmer verkligen inte när jag jämför den med att mäta på kartan i ex eniro. Min senaste sträcka jag sprang enligt kartritare vid olika sajter är ca 3,5 km, funbeats mätare säger 7 km. Detta är oacceptabelt fel! Någon a
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 01:41Vad säger din GPS då?
Vad säger din GPS då?
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 09:20Jag har också problem med GPS sträckan, men att den visar för kort bana...
Jag har också problem med GPS sträckan, men att den visar för kort bana...
Quote from Camilla Höög on 16 July 2012, 09:33Plotta GPS-punkterna på en karta och se hur de ligger. Oftast ser man tydligt var/om det blivit fel. Oftast beror det på för dålig kontakt med satelliterna.
Plotta GPS-punkterna på en karta och se hur de ligger. Oftast ser man tydligt var/om det blivit fel. Oftast beror det på för dålig kontakt med satelliterna.
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 10:21Malin: hur har du din telefon med Funbeat placerad? På ena överarmen är optimalast men jag tycker även att midjeväska eller löparryggsäck fungerar bra. Det är viktigt att GPS-mottagaren har så bra sikt mot himlen som möjligt.
GPS-signalerna skyms av din k
Malin: hur har du din telefon med Funbeat placerad? På ena överarmen är optimalast men jag tycker även att midjeväska eller löparryggsäck fungerar bra. Det är viktigt att GPS-mottagaren har så bra sikt mot himlen som möjligt.
GPS-signalerna skyms av din k
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 15:46Tack för alla svar, alltså funbeats GPSmätare säger 7km, det var det jag menade, alltså dubbelt så mycket som den egentliga sträckan enligt kartor jag ritat på..
Jag skall testa en annan GPS mätare nästa gång..Ok, jag har den placerad i min ficka bak ov
Tack för alla svar, alltså funbeats GPSmätare säger 7km, det var det jag menade, alltså dubbelt så mycket som den egentliga sträckan enligt kartor jag ritat på..
Jag skall testa en annan GPS mätare nästa gång..
Ok, jag har den placerad i min ficka bak ov
Quote from ellen olsson on 16 July 2012, 16:41Hur har du ställt in filtreringen? Det låter som om du kanske inte har någon alls. Testa något av mellanlägena isåfall.
Hur har du ställt in filtreringen? Det låter som om du kanske inte har någon alls. Testa något av mellanlägena isåfall.
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 18:49Nej, det är snarare sämre GPS-förhållande i städer med höga hus. 🙂
Nej, det är snarare sämre GPS-förhållande i städer med höga hus. 🙂
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 19:24Ja, just Valhallavägen är ökänd om man springer på hussidan. Det vet många Stockholmsmarekutare om. Testa nästa gång att gå ut i mitten av gatan, mitt i allén alltså), starta GPSen i telefonen, Funbeatappen och vänta 3-4 minuter (någon minut längre än vad
Ja, just Valhallavägen är ökänd om man springer på hussidan. Det vet många Stockholmsmarekutare om. Testa nästa gång att gå ut i mitten av gatan, mitt i allén alltså), starta GPSen i telefonen, Funbeatappen och vänta 3-4 minuter (någon minut längre än vad
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 01:38Okej! Jag brukar springa i mitten! 🙂 får testa med att dröja med starten nästa gång..
På funbeat finns det inte mycket att ändra under inställningar alls ju, hade filtreringen på låg, testar medium då 🙂
Tack tack å tack sålänge!
Malin
Okej! Jag brukar springa i mitten! 🙂 får testa med att dröja med starten nästa gång..
På funbeat finns det inte mycket att ändra under inställningar alls ju, hade filtreringen på låg, testar medium då 🙂
Tack tack å tack sålänge!
Malin