Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 13:20Det finns en tråd där vi utförligt diskuterat Funbeatappen och hur den funkar i olika telelfoner. Jag gjorde själv ett antal tester med olika lurar som nämns där:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1139690
Även om den här tråden specifi
Det finns en tråd där vi utförligt diskuterat Funbeatappen och hur den funkar i olika telelfoner. Jag gjorde själv ett antal tester med olika lurar som nämns där:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1139690
Även om den här tråden specifi
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 11:20Hej igen
Om någon skulle råka titta in har jag gjort två löpvarv till och också kollat sträckan med bil. Gick först från filtrering låg till hög men frekvens 1 sek i båda fallen. Sträckan sjönk från 7,6 till 7,2 km men bilen visade 6,8 km (eniro ca 7,0 km
Hej igen
Om någon skulle råka titta in har jag gjort två löpvarv till och också kollat sträckan med bil. Gick först från filtrering låg till hög men frekvens 1 sek i båda fallen. Sträckan sjönk från 7,6 till 7,2 km men bilen visade 6,8 km (eniro ca 7,0 km
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 16:28Jag fick samma märkliga fel idag. Rundan har alltid varit 5,2 km tidigare både med Funbeat, Strava och min Garmin. Idag fick Funbeat-appen sträckan till 3,3??
Jag fick samma märkliga fel idag. Rundan har alltid varit 5,2 km tidigare både med Funbeat, Strava och min Garmin. Idag fick Funbeat-appen sträckan till 3,3??
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 17:38Har du kollat på kartan hur din runda ser ut? Troligen har vä GPSn hoppat ur (borttappad signal) en bit och du ser ut att ha gjort en rejäl genväg.
Har du kollat på kartan hur din runda ser ut? Troligen har vä GPSn hoppat ur (borttappad signal) en bit och du ser ut att ha gjort en rejäl genväg.
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 18:15Emma: räcker det inte att du sänker den allmänna volymen på din telefon till minsta eller rent utav stänger av ljudet helt? Vet ju inte vilken mobil du har med det fungerar för min ip4s i alla fall! 🙂
Emma: räcker det inte att du sänker den allmänna volymen på din telefon till minsta eller rent utav stänger av ljudet helt? Vet ju inte vilken mobil du har med det fungerar för min ip4s i alla fall! 🙂
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 18:19Jag såg ut att ha tagit en genväg på halva sträckan... Makens mobil fixade det och min brukar göra det så jag vet inte vad som hände.
@Emma: "Den pratande damen" går att stänga av under "inställningar"
Jag såg ut att ha tagit en genväg på halva sträckan... Makens mobil fixade det och min brukar göra det så jag vet inte vad som hände.
@Emma: "Den pratande damen" går att stänga av under "inställningar"
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 19:24GPS-intervall-inställningen i Funbeat bestämmer hur ofta appen skall ta en ny punkt och spara ner. Om man rör sig långsamt eller på en rak linje en längre tid så kommer GPS-loggen följa spåret bra, man kommer ju inte så långt tex. på 5 sekunder om man går
GPS-intervall-inställningen i Funbeat bestämmer hur ofta appen skall ta en ny punkt och spara ner. Om man rör sig långsamt eller på en rak linje en längre tid så kommer GPS-loggen följa spåret bra, man kommer ju inte så långt tex. på 5 sekunder om man går
Quote from Funbeat user on 29 July 2012, 11:54Har en liknande fundering: någon som vet om FunBeat appen kompenserar för altitudförändring? En brant backe kan ju vara längre i verkligheten än vad den kan verka ur fågelperspektiv...
Har en liknande fundering: någon som vet om FunBeat appen kompenserar för altitudförändring? En brant backe kan ju vara längre i verkligheten än vad den kan verka ur fågelperspektiv...
Quote from Funbeat user on 29 July 2012, 12:05GPSfiltrering vad menas med det? är ny på sånt det är därför jag frågar. och vilken inställning ska man då ha för att få bäst resultat?
GPSfiltrering vad menas med det? är ny på sånt det är därför jag frågar. och vilken inställning ska man då ha för att få bäst resultat?
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 20:06Jag har haft exakt samma problem med appen. Sprang en runda på 9 km för två dagar sedan och idag exakt samma runda minus cirka 2 km. När jag var klar och alltså hade sprungit cirka 7 km sade appen att jag hade kommit 1,4 km alltså dubbla sträckan. Det är
Jag har haft exakt samma problem med appen. Sprang en runda på 9 km för två dagar sedan och idag exakt samma runda minus cirka 2 km. När jag var klar och alltså hade sprungit cirka 7 km sade appen att jag hade kommit 1,4 km alltså dubbla sträckan. Det är