Quote from Guest on 8 January 2010, 14:55Morsning.
Är det nån som har en mobil med android på som har testat nån bra app för gps-tracking och sådant för cykling? Tror jag ska beställa en ikväll, verkar finnas en del vettiga appar för loggning (klarar inte puls & kadens). Bästa är att jag slipper
Morsning.
Är det nån som har en mobil med android på som har testat nån bra app för gps-tracking och sådant för cykling? Tror jag ska beställa en ikväll, verkar finnas en del vettiga appar för loggning (klarar inte puls & kadens). Bästa är att jag slipper
Quote from Bertil Nolheim on 8 January 2010, 15:05Jag tror du får hålla dig till ganska korta rundor om batteriet ska räcka.
Jag tror du får hålla dig till ganska korta rundor om batteriet ska räcka.
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 15:21Tror det är lite olika beroende på vad man kör för nåt det där. Jag kommer ju t.ex. inte behöva ha en karta framme utan det är ju bara loggning som ska ske.
Pratade med dom här på jobbet, sitter ju som gruppchef på samsung, och dom trodde att man skulle k
Tror det är lite olika beroende på vad man kör för nåt det där. Jag kommer ju t.ex. inte behöva ha en karta framme utan det är ju bara loggning som ska ske.
Pratade med dom här på jobbet, sitter ju som gruppchef på samsung, och dom trodde att man skulle k
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 15:25Det blir en samsung eftersom jag jobbar för dom 🙂
Dags att byta ut min "antika" touchwiz ändå 😉
Det blir en samsung eftersom jag jobbar för dom 🙂
Dags att byta ut min "antika" touchwiz ändå 😉
Quote from Bertil Nolheim on 8 January 2010, 15:313-4 timmar tror jag på med tanke på vad jag klarat med min IPhone. Det kan ju iofs räcka.
Edge705 klarar 15 timmar, det tror jag inte du kommer i närheten av.
3-4 timmar tror jag på med tanke på vad jag klarat med min IPhone. Det kan ju iofs räcka.
Edge705 klarar 15 timmar, det tror jag inte du kommer i närheten av.
Quote from Camilla Höög on 8 January 2010, 15:33När jag kikade runt lite så tyckte jag CardioTrainer verkade vara ett kompetent program, men jag har inte testat det än.
När jag kikade runt lite så tyckte jag CardioTrainer verkade vara ett kompetent program, men jag har inte testat det än.
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 19:27För ren loggning är My Tracks bäst då det integreras med
ogle Maps rakt av och datafilerna går att extrahera separat.3-4h logtid låter lite på en lur med effektiv powermanagement.
Uppåt 10h vore inte orimligt då appen kan köras även med
display släckt.
För ren loggning är My Tracks bäst då det integreras med
ogle Maps rakt av och datafilerna går att extrahera separat.
3-4h logtid låter lite på en lur med effektiv powermanagement.
Uppåt 10h vore inte orimligt då appen kan köras även med
display släckt.
Quote from Bertil Nolheim on 8 January 2010, 19:53Vad gäller "power management" management är det väl självklart att displayen är släckt. Men att köra GPS-funktionen är ju inte direkt detsamma som "standby".
En kompis hade med sin Windows-mobile i Alperna för några år sedan den klarade bara en halv skidd
Vad gäller "power management" management är det väl självklart att displayen är släckt. Men att köra GPS-funktionen är ju inte direkt detsamma som "standby".
En kompis hade med sin Windows-mobile i Alperna för några år sedan den klarade bara en halv skidd
Quote from Bertil Nolheim on 8 January 2010, 19:54Vad gäller "power management" management är det väl självklart att displayen är släckt. Men att köra GPS-funktionen är ju inte direkt detsamma som "standby".
Vad gäller "power management" management är det väl självklart att displayen är släckt. Men att köra GPS-funktionen är ju inte direkt detsamma som "standby".
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 20:04Ska bli spännande att se vad vi släpar runt för gadgets om 5-7 år.
Batteritider på 20 h med konstant visning (bränsleceller)?
Håll mig uppdaterad!
Ska bli spännande att se vad vi släpar runt för gadgets om 5-7 år.
Batteritider på 20 h med konstant visning (bränsleceller)?
Håll mig uppdaterad!