Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGPS-tracking Android
You need to log in to create posts and topics.

http://www.swedroid.se/test-av-ogle-nexus-one#more-11066

hur bra funkar gps i mobilen jämfört med gps tex i Garmin 705?

GPS i mobilen fungerar bra, den använder sig av ogle-maps, så allt du ser på ogle-maps ser du även i mobilen.

hur pass snabb och säker är mobilen på att hitta satelliter frågar eftersom en kompis med Nokiamobil inte är särskilt imponerad av just dom gps-egenskaperna

Det lilla som jag har kollat på så har det inte varit några problem.
Jag har även tänkt använda en app som kan mäta varvtider när man är på bana och kör med motorcykeln, så den ska ha hyffsad uppdateringsfrekvens också.

Batteritiden lär knappast vara i närheten av de 15 timmer som 705:an ger.

Det kan ju vara lite synd att köra slut på batteriet i mobilen när man är ute också.
Man kan ju behöva den...

batteritiden går väl öka med extrabatteri och en passande sladd så ser inte avgörande problemet där fast det är klart koppla ihop mobilen med Garmin 705 å ta med extrabatteri om rundorna är lååånga

Jag tänkte ta ett par riktigt långrundor bara våren kommer, då vill jag ha batteritiden som en garmin bjuder på. Inte för att jag hade tänkt vara ute i 15h, men kanske 10h IAF.
Jag tror att en ny mobil OCH en garmin edge 500 vore det ultimata ;). Kan man

Jag köpte en Acer Liquid med Android 1.6 för någon månad sedan. Jag testade den när jag åkte långfärdsskridskor förra helgen och tittade bla på batteriåtgången.
Jag var ute 4,5 timmar, använde My tracks och hade ca. 40% batteri kvar när jag stängde av. I