Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGPS-tracking Android
You need to log in to create posts and topics.

Vad menar du med "deras" sajt? Du står ju bakom GPSlogik eller har du slutat där?
Om du inte har slutat där så är det ett väldigt dåligt försök till smygreklam.

Tja säljer han GPS sändare så lär han nog få besök av polisen rätt snart (kan man hoppas)
Dom är förbjudna i dom flesta länder

Min Garmin EDGE 500 hittar inte satteliterna så toksnabbt, men jag kan ju och andra sidan cykla när det regnar ute 😉
De flesta mobiler är ju inte kända för sin fuktbeständighet direkt

Har testat flera appar på min första Android lur (hero). den bästa appen är Endomondo som tror jag var skapad för cyklisterna men funkar klockrent även för löpning. Jag kör den fortfarande dock numera på Desire. Träningspassen exporteras i tcx och föras i

Jag lånar denna tråd lite. Jag behöver en ny cykeldator och har kikat lite på Polar 200 när jag upptäckte att allt jag egentligen behöver finns i appen från Cardio Trainer. Det som jag tycker är bäst i CT är att man kan se kilometertiderna plus att man nu

Lars - jag vet att man kan exportera sina CardioTrainer-data till tex ett excel-ark. Funbeat stödjer sen att man importerar detta Excel-ark.

Problemet är bara att CardioTrainer-exporten inte lirar med Funbeat-exporten och man får modifera massa själv.

S

Ok, tack. Det hade varit så kul att få med kartor över turerna, men går det inte så går det inte.
En annan fråga, ni som har Iphone, hur funkar den Funbeatappen? Vad finns med? Är det bara tid och sträcka eller finns det mer? Jag har testat androidappen m

Du får nog skriva en applikation som konverterar exporterna till tcx-format.

Jag har en SE xperia x10 som jag kört med en del med sportyPal.
Trevlig app tycker jag bortsett från att den inte registrera sträckor över 6 mil.. var iofs ett halvår sen jag testade sist, har kanske kommit någon uppdatering nu.

Batteriet höll 3 timmar

GPS Logger, http://sv.appbrain.com/app/gps-logger-for-android/com.mendhak.gpslogger. Installationen och det grafikiska gränssnittet är minimalt och kan köras i bakgrunden. Kan spara i GPX och KML.
Som tidigare nämnts så stäng av aGPS för att spara batteri