Quote from Funbeat user on 1 September 2013, 08:26Hej Maria!
Läs gärna mitt inlägg på länk http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1361160
Finns en länk till ett blogginlägg i samma ämne där.
Min teori är att algoritmen i just Funbeats app är fel.
+/-165 är lite för dåligt. Oftast behöv
Hej Maria!
Läs gärna mitt inlägg på länk http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1361160
Finns en länk till ett blogginlägg i samma ämne där.
Min teori är att algoritmen i just Funbeats app är fel.
+/-165 är lite för dåligt. Oftast behöv
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 20:33Tack Hasse!
Kanske ska lugna mig å vänta på den nya appen... Bara så surt när man tror man löpt en sträcka på nytt pers och så visar det sig att så inte alls är fallet...
Tack Hasse!
Kanske ska lugna mig å vänta på den nya appen... Bara så surt när man tror man löpt en sträcka på nytt pers och så visar det sig att så inte alls är fallet...
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 21:04Det finns bara en sak som man tvärsäkert kan säga om en GPS registrering och det är att den aldrig stämmer helt med en riktig banmätning (därmed inte sagt att banmätare utövar en exakt vetenskap).
Att komma ihåg är att GPS-programvaror och dess algoritme
Det finns bara en sak som man tvärsäkert kan säga om en GPS registrering och det är att den aldrig stämmer helt med en riktig banmätning (därmed inte sagt att banmätare utövar en exakt vetenskap).
Att komma ihåg är att GPS-programvaror och dess algoritme
Quote from Jonny Persson on 15 September 2013, 21:07Underbart Micke!
Underbart Micke!
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 21:37Vad är SUM, och vad kan orsaka att Gps där visar alldeles för lite, när den annars visar för mycket?
Vad är SUM, och vad kan orsaka att Gps där visar alldeles för lite, när den annars visar för mycket?
Quote from Jonny Persson on 15 September 2013, 21:38Terränglopp.
Terränglopp.
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 21:48SUM = Sörmland Ultra Marathon. Kontrollmätt med cykeldator. På sina ställen är SUM riktigt knixig men felvisningen har alltid varit misstänkt stor.
SUM = Sörmland Ultra Marathon. Kontrollmätt med cykeldator. På sina ställen är SUM riktigt knixig men felvisningen har alltid varit misstänkt stor.
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 09:58Med den teknik som finns idag så är det bara mätning med kalibrerat mäthjul som kan ge ett någorlunda exakt värde och det fungerar bara på väldigt släta underlag som asfalt, betong, tartan o.d. Så fort underlaget är ojämnt pga grus, rötter, håligheter, up
Med den teknik som finns idag så är det bara mätning med kalibrerat mäthjul som kan ge ett någorlunda exakt värde och det fungerar bara på väldigt släta underlag som asfalt, betong, tartan o.d. Så fort underlaget är ojämnt pga grus, rötter, håligheter, up