Quote from Anders Wallerstedt on 8 May 2007, 18:50Som första (tävlings/tränings) cykel är det en vanlig linje hoj man ska ha. Man klarar sig utmärkt.
För triathlon, kan man montera en "aerobar" på styret, för att få en lägre och mer avlasstad position.
På en tri-/tempo ram sitter man mer rakt över vevp
Som första (tävlings/tränings) cykel är det en vanlig linje hoj man ska ha. Man klarar sig utmärkt.
För triathlon, kan man montera en "aerobar" på styret, för att få en lägre och mer avlasstad position.
På en tri-/tempo ram sitter man mer rakt över vevp
Quote from ellen olsson on 8 May 2007, 19:15Ett tillägg till ovanstående är att en triathloncykel kan ha "aggressivare" vinklar än en tempocykel. Triathlonförbundet har inte lika hårda regler som cykelförbundet när det t.ex. gäller hur långt fram du får sitta. Dessutom tillåts mer kreativa ramlösni
Ett tillägg till ovanstående är att en triathloncykel kan ha "aggressivare" vinklar än en tempocykel. Triathlonförbundet har inte lika hårda regler som cykelförbundet när det t.ex. gäller hur långt fram du får sitta. Dessutom tillåts mer kreativa ramlösni
Quote from Fredrik Närenfors on 8 May 2007, 21:33Som Fredrik påpekade så lyder inte triatleter under UCI och har helt egna reglementen.
Som Guson påpekade så är diskhjul absolut inte tillåtna på linjelopp. På motionslopp vet jag faktiskt inte om det finns några bestämmelser på hjul. Men jag skulle nog
Som Fredrik påpekade så lyder inte triatleter under UCI och har helt egna reglementen.
Som Guson påpekade så är diskhjul absolut inte tillåtna på linjelopp. På motionslopp vet jag faktiskt inte om det finns några bestämmelser på hjul. Men jag skulle nog
Quote from Funbeat user on 9 May 2007, 08:58OK, många tack! Så som triathletmotionär räcker det alltså att köpa ett tempostyre till racern så är man i princip framme, alternativt spendera massa pengar på en aerodynamiskt bra ram?
På Piggelino är det just nu en diskussion om "touringskor"... Tourin
OK, många tack! Så som triathletmotionär räcker det alltså att köpa ett tempostyre till racern så är man i princip framme, alternativt spendera massa pengar på en aerodynamiskt bra ram?
På Piggelino är det just nu en diskussion om "touringskor"... Tourin
Quote from Funbeat user on 9 May 2007, 10:19Vad har jag nu ställt till då? 🙂
Vad har jag nu ställt till då? 🙂
Quote from Bertil Nolheim on 9 May 2007, 10:39En touringcykel är en cykel som lämpar sig för att ha packning på.
Dvs. den har fästen för pakethållare fram och bak + skärmar.T.ex. en sån här: http://gb.cannondale.com/bikes/07/ce/urban/touring/model-7TR.html
Den har ofta lite flackare vinklar för at
En touringcykel är en cykel som lämpar sig för att ha packning på.
Dvs. den har fästen för pakethållare fram och bak + skärmar.
T.ex. en sån här: http://gb.cannondale.com/bikes/07/ce/urban/touring/model-7TR.html
Den har ofta lite flackare vinklar för at
Quote from Funbeat user on 9 May 2007, 10:53http://www.terrybicycles.com/cycling_savvy/madeleine.html
_en_ drömcykel ...
http://www.terrybicycles.com/cycling_savvy/madeleine.html
_en_ drömcykel ...
Quote from Fredrik Närenfors on 9 May 2007, 10:57Linus. Du är inte intresserad av vare sig touringcykel eller skor. Däremot kan du troligtvis tänka dig vara intresserad av triathlon skor till cykeln. De är gjorde med tanke på snabba växlingar. Dvs de sitter redan på cykeln och man knäpper dem i farten,
Linus. Du är inte intresserad av vare sig touringcykel eller skor. Däremot kan du troligtvis tänka dig vara intresserad av triathlon skor till cykeln. De är gjorde med tanke på snabba växlingar. Dvs de sitter redan på cykeln och man knäpper dem i farten,
Quote from Funbeat user on 9 May 2007, 12:14Många tack. Nu är allt mycket klarare! 🙂
Många tack. Nu är allt mycket klarare! 🙂
Quote from Ebba Johansson on 9 May 2007, 12:53Ling Ling: ååå den var snygg du! Fasiken vilket fint litet mönster på ramen. Nu dreglar jag ned mitt tagnetbord...*suck*
Ling Ling: ååå den var snygg du! Fasiken vilket fint litet mönster på ramen. Nu dreglar jag ned mitt tagnetbord...*suck*