Quote from Guest on 13 May 2011, 13:14Hej alla och speciellt Olle.
Nyss skulle jag summera och presentera alla mina träningsdata som jag har i funbeat.
Funbeat ska ju göra det enkelt. Och visst, det blir enklare än att läsa från en pappersdagbok och summera med en miniräknare - men:
Jag a
Hej alla och speciellt Olle.
Nyss skulle jag summera och presentera alla mina träningsdata som jag har i funbeat.
Funbeat ska ju göra det enkelt. Och visst, det blir enklare än att läsa från en pappersdagbok och summera med en miniräknare - men:
Jag a
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 13:24Exportera till excel och skriv dina egna funktioner, går inte det?
Exportera till excel och skriv dina egna funktioner, går inte det?
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 13:32"Exportera till excel och skriv dina egna funktioner, går inte det?"
Ja, för guds skull! INGA MER FÖRBÄTTRINGAR på den här sajten nu! Vi vill ha den såhär, Christer! 😉
Men om jag ska vara seriös, så kommer här en kommentar till Christers förslag: Jag t
"Exportera till excel och skriv dina egna funktioner, går inte det?"
Ja, för guds skull! INGA MER FÖRBÄTTRINGAR på den här sajten nu! Vi vill ha den såhär, Christer! 😉
Men om jag ska vara seriös, så kommer här en kommentar till Christers förslag: Jag t
Quote from Elias Engqvist on 13 May 2011, 13:33Sen kan jag använda postit-lappar, tape och gem också! Och måla över lite med tipp-ex också?
Det vore väl bättre om funbeat fixade det här?
Sen kan jag använda postit-lappar, tape och gem också! Och måla över lite med tipp-ex också?
Det vore väl bättre om funbeat fixade det här?
Quote from Elias Engqvist on 13 May 2011, 13:37Jenny, jo, dropdown kanske skulle vara bra, men ett jäkla jobb för Olle.
Bättre då att om man vill jämföra med andra att man bara jämför summan av alla typer av tex löpning. Medan man för sig själv ibland kanske vill se hur mycket terräng resp bana man sp
Jenny, jo, dropdown kanske skulle vara bra, men ett jäkla jobb för Olle.
Bättre då att om man vill jämföra med andra att man bara jämför summan av alla typer av tex löpning. Medan man för sig själv ibland kanske vill se hur mycket terräng resp bana man sp
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 13:43Jag använder oftast (utom när jag klättrar) huvudkategorierna av just den anledningen.
En variant av det du beskriver är i så fall att skriva i början av din beskrivning att det är terräng eftersom du idag redan kan söka på "Alla beskrivningar som börjar
Jag använder oftast (utom när jag klättrar) huvudkategorierna av just den anledningen.
En variant av det du beskriver är i så fall att skriva i början av din beskrivning att det är terräng eftersom du idag redan kan söka på "Alla beskrivningar som börjar
Quote from Johan T on 13 May 2011, 13:543) Är det inte bara att hålla sig till enbart Löpning resp Cykling för dem som tycker det passar bäst?
3) Är det inte bara att hålla sig till enbart Löpning resp Cykling för dem som tycker det passar bäst?
Quote from Elias Engqvist on 13 May 2011, 14:02Bara för att man vill summera all sin cykling ibland så innebär ju inte det att man vill kunna se de olika delarna ibland också?!
Det är ju synd att inte utnyttja tekniken då det egentligen finns där.
Jag tycker det är lite kul att se att så fort någon
Bara för att man vill summera all sin cykling ibland så innebär ju inte det att man vill kunna se de olika delarna ibland också?!
Det är ju synd att inte utnyttja tekniken då det egentligen finns där.
Jag tycker det är lite kul att se att så fort någon
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 14:11Bra förslag. Jag har tidigare påtalat att en bra kalender är inte en rapportgenerator och en bra statistiksnurra är inte en kalender. De borde alltså separeras.
Alternativet att exportera ut rådata och efterprocessa det i t.ex Crystal Reports finns ju al
Bra förslag. Jag har tidigare påtalat att en bra kalender är inte en rapportgenerator och en bra statistiksnurra är inte en kalender. De borde alltså separeras.
Alternativet att exportera ut rådata och efterprocessa det i t.ex Crystal Reports finns ju al
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 14:36Själv bokför jag all löpning som bara just löpning, och allt cyklande (OK utom transportcyklande) som Cykling just för att det är enklast. men när det gäller t ex lopp så registrerar någon ett tävling som "Cykling- landsväg" eller "Löpning - snabbdistans"
Själv bokför jag all löpning som bara just löpning, och allt cyklande (OK utom transportcyklande) som Cykling just för att det är enklast. men när det gäller t ex lopp så registrerar någon ett tävling som "Cykling- landsväg" eller "Löpning - snabbdistans"