Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGrus att springa på i Sthlm?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag undrar vart man kan springa på grusunderlag...eller tja..allt förutom asfalt..i Stockholm. Är nyligen inflyttad och har bara sprungit på asfalt på Södermalm ett tag samt den lilla grusväg som finns mot tantolunden. Dock börjar det bli lite tråkigt nu

Lidingö? Motionspåren är som stampat jordgolv! (L)

Lilljanssonskogen ute på djurgården.

Söderut har du motionsspåret i Björkhagen/Kärrtorp, Hellasgården eller varför inte nackaresevatet via sörmlandsleden.

Nordost har du roslagsleden som startar i Danderryd och går mot Täby/Norrtälje

Lite nordväst ha

Från Liljeholmen längs Mälaren mot Bredäng, Skärholmen och Vårby är det mestadels grus (bara asfalt genom mälarhöjden) och, som en bonus, dessutom ganska vackert.

tack för alla bra tips! 🙂

Hela Järva!

Över liljeholmsbron, trekanten vinterviken och tillbaka, vackert. Bara asfalt över liljeholmsbron till trekanten. Resten grus/stigar.

Eller vänster efter Liljeholmsbron och utmed vattnet bort till skanstull, över bron och tillbaka längs vattnet och tanto!

Långholmen har många fina stigar att springa på. Bitvis härligt backigt också. 🙂

Den väg Christer beskriver är en av mina favoriter. Då kan man starta direkt när man kommer utanför dörren. Annars brukar jag ta mig till hellas eller hammarbyhöjden. Rogers bergstävling kan också rekommenderas om man vill ha en riktig genomkörare.

12