Quote from Guest on 6 May 2009, 20:15Jag ska springa GTB varvet nästa helg o sen Sthlm marathon 2 v senare... hur hårt vågar man köra på GTB varvet o för att hinna vara i "toppform" på maran... ???
Jag har inte haft superflyt med träningen nu på slutet, men jag hoppas o satsar på 4 h på mara
Jag ska springa GTB varvet nästa helg o sen Sthlm marathon 2 v senare... hur hårt vågar man köra på GTB varvet o för att hinna vara i "toppform" på maran... ???
Jag har inte haft superflyt med träningen nu på slutet, men jag hoppas o satsar på 4 h på mara
Quote from Håkan Öhling on 6 May 2009, 20:25Jag ska köra samma som du Gbg+Sthlm. Tänker köra mycket nära max på gbg (läa PB) och sen ha ca 3.15 i Stockholm. Det är trots allt kort jämfört med en mara och två veckor räcker mer än väl att bli av med träningsvärk och skavsår. Jag tänker försöka komma
Jag ska köra samma som du Gbg+Sthlm. Tänker köra mycket nära max på gbg (läa PB) och sen ha ca 3.15 i Stockholm. Det är trots allt kort jämfört med en mara och två veckor räcker mer än väl att bli av med träningsvärk och skavsår. Jag tänker försöka komma
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 20:36Springer också båda, och har gjort det flera ggr. Återhämtning är ju väldigt individuellt, men jag tycker varvet ligger helt perfekt innan Maran. Man kanske inte ska spränga sig fullständigt så att man hamnar hos röda korset efter målgång, men nån anledni
Springer också båda, och har gjort det flera ggr. Återhämtning är ju väldigt individuellt, men jag tycker varvet ligger helt perfekt innan Maran. Man kanske inte ska spränga sig fullständigt så att man hamnar hos röda korset efter målgång, men nån anledni
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 21:16okidoki... då e de bara o testa gränserna 🙂 tackar för tips o lycka till till er båda (x2:))
okidoki... då e de bara o testa gränserna 🙂 tackar för tips o lycka till till er båda (x2:))
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 02:32Tycker precis J-O.Sprang själv både Gbg och Sthlm förra året och skall göra det även i år.Hade inga problem att återhämta mig mellan loppen.Sprang varvet på 1,41,37 och maran på 3,59,24
Tycker precis J-O.Sprang själv både Gbg och Sthlm förra året och skall göra det även i år.Hade inga problem att återhämta mig mellan loppen.Sprang varvet på 1,41,37 och maran på 3,59,24
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 05:43Jag ska också springa både varvet och maran. Funderat på tiden mellan loppen men ser här att det går bra. Härligt. (V)
Jag ska också springa både varvet och maran. Funderat på tiden mellan loppen men ser här att det går bra. Härligt. (V)
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 06:05Jag tyckte heller inte att det var några problem förra året och det blir samma i år med.
Dessutom så kommer jag att klämma in 2 st 10km lopp i mellan även i år.
Jag tyckte heller inte att det var några problem förra året och det blir samma i år med.
Dessutom så kommer jag att klämma in 2 st 10km lopp i mellan även i år.
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 08:23Jag springer både varvet och SM och har gjort det flera ggr. Dessutom springer jag 4 andra lopp (10 km - halvmara) under maj. Det är bara att ta det lugnt med hårdträning mellan loppen och hålla igång kroppen.
Jag springer både varvet och SM och har gjort det flera ggr. Dessutom springer jag 4 andra lopp (10 km - halvmara) under maj. Det är bara att ta det lugnt med hårdträning mellan loppen och hålla igång kroppen.
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 09:03värt att notera är att förra året var det 3 veckor imellan GV och Stm. i år är det 2. Jag är själv lite tveksamm om man klarar av att maxa i båda loppen och prestera optimalt i båda. Men det är väl bara att pröva.
värt att notera är att förra året var det 3 veckor imellan GV och Stm. i år är det 2. Jag är själv lite tveksamm om man klarar av att maxa i båda loppen och prestera optimalt i båda. Men det är väl bara att pröva.
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 09:37Om det är maran som är prioriterad är det perfekt att köra GV i den tänkta marafarten, vilket innebär att du inte maxar fullständigt men får nöjet att göra ett snyggt och kontrollerat lopp istället.
Om det är maran som är prioriterad är det perfekt att köra GV i den tänkta marafarten, vilket innebär att du inte maxar fullständigt men får nöjet att göra ett snyggt och kontrollerat lopp istället.