Quote from Guest on 5 February 2011, 21:04Inom orienteringen är gubbvad ett välkänt begrepp. Vet inte om det är lika vanligt inom slätlöpning?
Jag har inte själv haft det. Det har beskrivits som en liten bristning, och hindrar vidare löpning den kvällen. Svårt att bli av med, tydligen.
Det jag
Inom orienteringen är gubbvad ett välkänt begrepp. Vet inte om det är lika vanligt inom slätlöpning?
Jag har inte själv haft det. Det har beskrivits som en liten bristning, och hindrar vidare löpning den kvällen. Svårt att bli av med, tydligen.
Det jag
Quote from Lars Mörrby on 5 February 2011, 21:14Tvärmassage på svenska
Tvärmassage på svenska
Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 21:21Tack, då skall jag kolla med massösen!
Här är lite mer:
http://www.active.com/triathlon/Articles/Rub_out_chronic_muscle_tears_with_cross-friction_massage.htm
Tack, då skall jag kolla med massösen!
Här är lite mer:
Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 22:11"Tvärfriktioner" eller "djupa tvära friktioner" är ytterligare två varianter jag hört det benämnas.
"Tvärfriktioner" eller "djupa tvära friktioner" är ytterligare två varianter jag hört det benämnas.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 19:57Tycker Gubbvad låter mer imponerande 🙂
Tycker Gubbvad låter mer imponerande 🙂
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 20:36Det är i alla fall väldigt beskrivande! 😀
Det är i alla fall väldigt beskrivande! 😀
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 21:17om man blivit gubbe! 😉
om man blivit gubbe! 😉
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 21:26Fick gubbvad i höger ben förförra sommaren. Kändes som ett stehårt äppelkart inopererat i vaden. Jag körde djupa tåhävningar på ett trappsteg ett tag och det försvann ganska kvickt utan att komma tillbaka, än så länge.
Fick gubbvad i höger ben förförra sommaren. Kändes som ett stehårt äppelkart inopererat i vaden. Jag körde djupa tåhävningar på ett trappsteg ett tag och det försvann ganska kvickt utan att komma tillbaka, än så länge.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 22:39"To confirm that this injury is indeed a chronic muscle tear, all the runner, or preferrably, a physiotherapist need to do is to press firmly with two fingers into the affected muscle in the area in which the pain is felt. If it is possible to find a tend
"To confirm that this injury is indeed a chronic muscle tear, all the runner, or preferrably, a physiotherapist need to do is to press firmly with two fingers into the affected muscle in the area in which the pain is felt. If it is possible to find a tend
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 09:08Absolut!!
Absolut!!