Quote from Guest on 30 September 2009, 15:53Jag har sen senaste graviditeten fått problem med strålningsmärtor i höfterna vid löpning. Speciellt vid längre sträckor.
Smärtan är lite svår att beskriva och svår att peka ut var exakt den finns.
I undre delen av höften/bäckenet/bak/i höjd med skinkve
Jag har sen senaste graviditeten fått problem med strålningsmärtor i höfterna vid löpning. Speciellt vid längre sträckor.
Smärtan är lite svår att beskriva och svår att peka ut var exakt den finns.
I undre delen av höften/bäckenet/bak/i höjd med skinkve
Quote from Catharina Brattlin on 30 September 2009, 16:03Jag hade iofs inte nån som helst foglossning när jag väntade mina söner, men kan tänka mig hur djävulskt ont det måste göra.
När jag läser Din beskrivning av "strålningssmärtor" tycker jag att det låter som ischias. Att den nerven på nåt sätt är klämd i
Jag hade iofs inte nån som helst foglossning när jag väntade mina söner, men kan tänka mig hur djävulskt ont det måste göra.
När jag läser Din beskrivning av "strålningssmärtor" tycker jag att det låter som ischias. Att den nerven på nåt sätt är klämd i
Quote from Lars Mörrby on 30 September 2009, 16:56Kan vara att du landar på hälen när du springer.
Testa att springa lite utan skor på löpbandet och sedan använda samma steg när du springer med skor.
Kan vara att du landar på hälen när du springer.
Testa att springa lite utan skor på löpbandet och sedan använda samma steg när du springer med skor.
Quote from Susan Hartley on 30 September 2009, 19:43Jag tycker precis som Sylvia att det låter som ischias, falsk eller äkta. Jag får den typen av besvär - falsk ischias - när jag inte stretchar rumpan ordentligt.
Den här beskrivningen på marathon.se är en utmärkt beskrivning av de problem jag har haft: ht
Jag tycker precis som Sylvia att det låter som ischias, falsk eller äkta. Jag får den typen av besvär - falsk ischias - när jag inte stretchar rumpan ordentligt.
Den här beskrivningen på marathon.se är en utmärkt beskrivning av de problem jag har haft: ht
Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 22:20Det skulle ju kunna vara nåt i nerv-väg.
Jag har dock haft ichias, fast den satt på utsidan av skinkan och kändes mera som muskelåverkan med domningar som följd.Den här smärtan känns nästan mera som en låsning i en led.
Ska också tilläggas att jag ha
Det skulle ju kunna vara nåt i nerv-väg.
Jag har dock haft ichias, fast den satt på utsidan av skinkan och kändes mera som muskelåverkan med domningar som följd.
Den här smärtan känns nästan mera som en låsning i en led.
Ska också tilläggas att jag ha
Quote from Catharina Brattlin on 30 September 2009, 22:27Kan vara triggerpunkter i sätet också, som tydligen kan ge strålningssmärtor neråt i benen. Det är nog det som menas med falsk ischias. Problem med muskeln Piriformis?
Men, känner Du inte av smärtorna när Du tränar Body Combat? Tänkte på att det "låser s
Kan vara triggerpunkter i sätet också, som tydligen kan ge strålningssmärtor neråt i benen. Det är nog det som menas med falsk ischias. Problem med muskeln Piriformis?
Men, känner Du inte av smärtorna när Du tränar Body Combat? Tänkte på att det "låser s
Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 22:38Body Combaten orsakar inga såna problem mer än att jag kan få lite ont när jag varit för lat och inte vrider ut benet ordentligt vid round house. Då får ju höften sig en liten kyss när sparken kommer. Så jag misshandlar ju mina höfter också. 😉
Nu är jag
Body Combaten orsakar inga såna problem mer än att jag kan få lite ont när jag varit för lat och inte vrider ut benet ordentligt vid round house. Då får ju höften sig en liten kyss när sparken kommer. Så jag misshandlar ju mina höfter också. 😉
Nu är jag
Quote from Catharina Brattlin on 30 September 2009, 22:42OK, själv upplever jag Round House som en spark som verkligen behöver öppet höftparti för att kunna träffa högt. 🙂
Som jag skrev inledningsvis så, sjukgymnast/kiropraktor eller en naprapat kan säkert hjälpa Dig.
Och känn Dig inte pinsam. De träffar n
OK, själv upplever jag Round House som en spark som verkligen behöver öppet höftparti för att kunna träffa högt. 🙂
Som jag skrev inledningsvis så, sjukgymnast/kiropraktor eller en naprapat kan säkert hjälpa Dig.
Och känn Dig inte pinsam. De träffar n
Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 22:52...tack Sylvia....det där med pinsamma patienter hjälpte ju verkligen... 🙁
😉Tack för övrigt tips också. Där menar jag det också! 🙂
...tack Sylvia....det där med pinsamma patienter hjälpte ju verkligen... 🙁
😉
Tack för övrigt tips också. Där menar jag det också! 🙂
Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 23:06Gå till sjukgymnast direkt och prata.
Min fru fick fruktansvärda smärtor av foglossning under senaste graviditeten. Hon kan inte springa längre och brukar få smärtor av att gå. Väldigt tråkigt eftersom hon älskade att springa tidigare.
Hon väntade för l
Gå till sjukgymnast direkt och prata.
Min fru fick fruktansvärda smärtor av foglossning under senaste graviditeten. Hon kan inte springa längre och brukar få smärtor av att gå. Väldigt tråkigt eftersom hon älskade att springa tidigare.
Hon väntade för l