Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Alexandra,

försök ge 17 i att landa på hälen så kanske du slipper få ont. Var dock medveten om att du måste ta det lugnt i början ifall du ändrar löpsteg, annars får du lätt ont nån annanstans i stället (tex vaderna).

10 minuter barfota på löpbandet ka

I förra numret av runners world (nr 8 sidan 30) var det en artikel om "för svaga höfter" där kunde man göra några enkla tester för att se om man hade det. Sedan visade de några rehab övningar.

Har du tillgång till tidningen så kan du göra de testen och s

BILD:http://www.guy-sports.com/fun_pictures/bunny_butt_hurts.jpg

😀
lite barnsligt jag vet men den är lite söt.

Till ämnet, känns det bättre om du stretchar? Tänker främst på att det kan vara piriformis som stökar till det med difus smärta enligt bilde

Håkan
Den där med chokladkaninerna har jag fått förr - till påsk. Var lika rolig då.

Sen vill jag tacka alla för er engagemang att lista ut vilket mitt problem är. Jag tror att det är bäst att kolla med en nån sjukgymnast eller dyl. Svårt att lista ut n

Tackar för alla bra inlägg. Har sälv fått ont i en höft och har inte ens tänkt tanken att det kunde vara ischias men det låter ju ganska sannolikt. Mitt onda började i somras - då jag yogade ganska mcket och sträckte ut sitt och höftböjaren ganska mycket

Piriformissyndrom är det tillstånd som i folkmun kallas för Ischias då muskeln ligger och trycker på nerven och ger strålningssmärtor.

http://www.sjukvardsradgivningen.se/fraga_sjukvardsradgivningen/Article.aspx?a=148969

Eva, har Du ont i höften är det

När jag tänker efter så är det nog sätet som det gör ont - det känns mest när jag böjer mig framåt ( full framåtfällning på yogaspråk dvs försöker komma ned med händerna i lvet med raka ben, om du förstår vad jag menar:-) Det måste vara sittmuskeln som s

Visst förstår jag hur Du menar! 🙂

Skulle också tro att det är sätesmusklerna. Förmodligen påverkar de varandra i negativ riktning. Har själv haft ett kortvarigt problem för dryga året sen, med just piriformisen. Men med regelbunden massage, triggerpunk

Funderar på att boka tid hos naprapat - har aldrig varit hos ngn förut. Är lite osäker på om det är en naprapat eller en kiropraktor som är bäst - har du provat ngn av dessa ?

Jag har behandlat ett löparknä hos en naprapat. En kiropraktor är mer fokuserad på skelettdelar, och naprapaten både på skelett-och mjukdelar.

Just muskulära problem tror jag nog att en naprapat kan hjälpa Dig mer med, även om det säkert är olika hur de