Quote from Guest on 13 November 2008, 00:04Jag har problem med mina höftböjare, när jag tränar mer känns det som att jag sträckt mig dagen efter och det håller i sig flera dagar. Stretchar efter varje pass men det vill inte ge sig. Någon som har några ideér kring detta?
Jag har problem med mina höftböjare, när jag tränar mer känns det som att jag sträckt mig dagen efter och det håller i sig flera dagar. Stretchar efter varje pass men det vill inte ge sig. Någon som har några ideér kring detta?
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 00:14Hm 🙁
Samma erfarenhet. Ser fram emot tips & synpunkter.
Hm 🙁
Samma erfarenhet. Ser fram emot tips & synpunkter.
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 08:12Yogan har en effektiv och skonsam höftbörjare. Kan inte riktigt illustrera den i text så jag ska se om jag hittar nån bild att infoga.
Yogan har en effektiv och skonsam höftbörjare. Kan inte riktigt illustrera den i text så jag ska se om jag hittar nån bild att infoga.
Quote from Catharina Brattlin on 13 November 2008, 08:19Muskelobalans i höftsträckarmusklerna (gluteus maximus och hamstrings)? Är inte ett helt ovanligt fenomen, att framsidan är starkare än baksidan.
Bara en tanke...:-)
Muskelobalans i höftsträckarmusklerna (gluteus maximus och hamstrings)? Är inte ett helt ovanligt fenomen, att framsidan är starkare än baksidan.
Bara en tanke...:-)
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 08:20http://www.drbackman.com/hip-stretches-advanced-yoga.htm
Du kan ta det längre genom att lägga dig ner över det böjda benet ocg "vila" i stretchen en stund.. Nåt att ha?
http://www.drbackman.com/hip-stretches-advanced-yoga.htm
Du kan ta det längre genom att lägga dig ner över det böjda benet ocg "vila" i stretchen en stund.. Nåt att ha?
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 08:39Jag tror på Sylvias förslag.
Har man blivit rejält förkortad i höftböjaren kan det vara svårt att åtgärda det själv. Jag tycker du ska kontakta en sjukgymnast och få hjälp - det kan bli andra skador som följd. Vid strama höftböjare tippar bäckenet bakåt
Jag tror på Sylvias förslag.
Har man blivit rejält förkortad i höftböjaren kan det vara svårt att åtgärda det själv. Jag tycker du ska kontakta en sjukgymnast och få hjälp - det kan bli andra skador som följd. Vid strama höftböjare tippar bäckenet bakåt
Quote from Lars Breström on 13 November 2008, 10:02Precis som ni skriver sitter ofta orsaken till problemet någon annan stans på kroppen än där smärtan uppstår, ofta på motsatt sida.
Det är svårt att säga om det beror på svaga eller stela antagonister, då behöver man gå igenom din kropp lite mer i detalj.
Precis som ni skriver sitter ofta orsaken till problemet någon annan stans på kroppen än där smärtan uppstår, ofta på motsatt sida.
Det är svårt att säga om det beror på svaga eller stela antagonister, då behöver man gå igenom din kropp lite mer i detalj.
Quote from Funbeat user on 14 November 2008, 21:21Tack för förslagen. Har träffat en sjukgymnast och han tyckte att jag skulle börja stretcha minst en till två gånger om dagen som första åtgärd. Han trodde inte att problemet satt i baksidan då den i regel är starkare, däremot kunde problemet bero på att
Tack för förslagen. Har träffat en sjukgymnast och han tyckte att jag skulle börja stretcha minst en till två gånger om dagen som första åtgärd. Han trodde inte att problemet satt i baksidan då den i regel är starkare, däremot kunde problemet bero på att
Quote from Funbeat user on 15 November 2008, 07:47(t+) Lycka till
(t+) Lycka till
Quote from Funbeat user on 15 November 2008, 15:31Tack, det kan nog behövas
Tack, det kan nog behövas