Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHöftproblem
You need to log in to create posts and topics.

12

Under och efter ett löppass har jag under en tid nu fått ont i ena höften. Det stör mig inte tillräckligt mycket för att behöva avbryta passet, men efteråt bli jag väldigt stel i höften när jag ska "igång" efter en tids stillasittande samt blir riktigt öm

Jag har haft samma problem i c:a två veckor och har försökt att springa lite lugnare och inte så ofta. Jag har även gjort vissa stretchövningar för höften och haft en kompis som har tryckt på det onda och tycker att det har hjälpt. Ett tag så kändes som o

Känner du smärta vid vila, gång i trappor? Känns smärtan som den ligger på utsidan av höftbenet, eller känns den som om den befinner sig djupare in sett från lårbenshuvudet?

Fick lite ont i högra rumpan idag när jag sprang...
Hoppas det försvinner tills imorgon.

Kolla här och se om något stämmer överens:
http://www.sportsinjuryclinic.net/cybertherapist/hip_groin_pain.php

Bästa är att gå till en sjukgymnast eller naprapat och hitta anledningen. Det kan även vara att ni kanske har ökat löpmängden för snabbt eller

Känner ingen smärta alls om jag är stilla. Däremot vid varje fotisättning, nu även vid långsam gång samt vid beröring/tryck utifrån, mycket öm vid själva höftbenet. Känns mer som utanpåliggande, inte djupt inne i höften. Vet av erfarenhet att det försvi

Karl, tack för länken. Verkar bli ett besök hos sjukgymnasten snart. Om ingen annan har ett bra tips.

Peter: Jag tycker det låter som ett klokt beslut att söka experthjälp. Inte bra att fortsätta springa om du har problem med höften. Du kan få andra belastningsskador om du medvetet eller omedvetet felbelastar pga det onda. Det behövs inte mycket felbelast

Sök hjälp absolut.

När jag hade liknande problem blev det snabbt bra genom at sträcka ut sätesmusklerna och den sena som går där ifrån ned över höften till knäet. ITB senan tror jag att den heter.

Har precis samma problem!!!

Det började i maj men dum som jag var så fortsatte jag springa 2-3 ggr/vecka och sprang ett lopp i mitten på juli som blev droppen. Kunde knappt gå i trappor när det var som värst.

Har nu vilat från ALLT i snart 2 veckor men

12