Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHöftproblem
You need to log in to create posts and topics.

12

Mina problem är på tillbakagång tack vare lite vila, stretchning av sätesmuskeln och voltaren gel. 🙂 Hoppas problemen försvinner helt snart.

Fick samma problem när jag köpte nya skor. Provade ut dom på löplabbet och dom rekommenderade en sko med lätt pronationstöd då jag pronerar lätt på vä fot. Jag har alltid haft neutrala skor innan. När jag sprang fick jag problem med höften. testade strech

Har haft samma problem. Fick rådet av en naprapat att stretcha höftböjaren lite extra. Inte bara i samband eller direkt efter löpturen utan gärna lite då och då under dagen. Det hjälpte mig. Märker direkt om jag slarvar, då kommer smärtan tillbaks.

Efter råd hos sjukgymnast har jag stretchat framförallt sätesmuskulaturen ordentligt varje dag. Det har fungerat kanonbra, 12 km terräng häromdagen utan problem! Alltså: Fuska inte med stretchningen!! Nu laddar vi för Tjurruset i Karlstad igen!

Hur stretchar man den?

Bild:http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itbstretch.gif

Tack

Jag har haft problem med höften sen i våras i fjol och först nu känns det som det har gett med sig.

Jag kan förutom stretching rekommendera styrketräning. I mitt fall handlade det om att jag var för svag på höger sida.

En annan sak att tänka på är att

12