Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHög "efterträningpuls"?
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Frågan kanske finns någon annanstans, har inte letat...

Efter ett träningspass får jag förhöjd vilopuls sådär 6-8 timmar.
Vilopulsen kan ligga på 90-100.
Mest störande när jag tränat på em./kväll och det blir dags att sova...
På morgonen efter och f

Normal, skulle jag tro, men förmodligen rejält uttorkad. Testa att dricka mer före passet och under. Se även till att du har en (eller flera) ordentliga fläktar riktade mot dig under passet. Jag antar att det rör sig om trainerpass eller motsvarande inomh

Helt normalt.
Beroende på passets längd och intensitet kan efterförbränning vara upp till ett dygn efter.

Som redan sagts, är det helt normalt.

Jag har under alla år, efter att jag motionerat, känt en förhöjd vilopuls på ca 10 slag och som håller i sig i flera timmar.

Jag personligen tror dock inte det har något med uttorkning att göra, då jag alltid har fö

Om man alltid har förhöjd vilopuls så borde en läkare besökas.

Kan det ha med kroppens önskan att återställa, syresätta!! Jag vet inte bara tror mig ha hört det av en av sveriges bästa hjärtläkare. Men även han sa att det var normalt.

Ja, förhöjd vilopuls har nog alla ett kortare tag efteråt, men 80-90 är väldigt högt. Betydligt mer än 10 slag över en normal vilopuls.

Men kom ihåg, det är inte killen i filmen som skrivit brevet.

vilopulsen är väl den man har på morgonen när man vaknar?Har 55-60 om allt är ok.Vid rörelse o (normalt)vardagsarbete ligger den väl något högre??eller ligger ni på denna puls hela dagen?.Min brukar ligga på ca 80 när jag fått på mej alla kläder o det är

Vilopulsen anser jag är den lägsta pulsen man har i vila och vaket tillstånd. I mitt fall ungefär en kvart efter att jag lagt mig på kvällen. På morgonen är pulsen mycket högre, kanske 5-10 slag över kvällspulsen.