Quote from Guest on 30 July 2010, 15:24I går när jag låg i soffan och följde Wissmans första lopp lite förstrött förde kommentatorerna ett resonemang om att fyrahundrameterskarriärer brukar bli korta eftersom träningen är så mjölksyreintensiv.
Wariner fick stå som exempel.Jag var nyvaken och
I går när jag låg i soffan och följde Wissmans första lopp lite förstrött förde kommentatorerna ett resonemang om att fyrahundrameterskarriärer brukar bli korta eftersom träningen är så mjölksyreintensiv.
Wariner fick stå som exempel.
Jag var nyvaken och
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 15:34Efter du har fått mjölksyra blir musklerna hårda och har svårt att syresättas. Det är en slaggprodukt som endast går bort efter tid.
"Hög" mjölksyra menar de nog med en sämre mjölksyratröskel.
Efter du har fått mjölksyra blir musklerna hårda och har svårt att syresättas. Det är en slaggprodukt som endast går bort efter tid.
"Hög" mjölksyra menar de nog med en sämre mjölksyratröskel.
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 15:49Okej.
Men jag förstår ändå inte den långa tidsaspekten, alltså över en hel karriär.Får musklerna svårare att göra sig av med mjölksyra ju fler gånger man envisas med att dra på sig det?
Okej.
Men jag förstår ändå inte den långa tidsaspekten, alltså över en hel karriär.
Får musklerna svårare att göra sig av med mjölksyra ju fler gånger man envisas med att dra på sig det?
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 01:22ALJ menade att man inte orkar rent mentalt att utsätta sig för den vidriga mjölksyreträningen år efter år.
Å det har inget med trösklar att göra. De passerar både den aeroba och anaeroba tämligen fort och ligger på nivåer som är 3-5 gng högre än den anea
ALJ menade att man inte orkar rent mentalt att utsätta sig för den vidriga mjölksyreträningen år efter år.
Å det har inget med trösklar att göra. De passerar både den aeroba och anaeroba tämligen fort och ligger på nivåer som är 3-5 gng högre än den anea
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 07:30Det handlar mer om skador.
Det handlar mer om skador.
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 09:22Var det Jeremy Wariner de refererade till?
Wariners meriter:
OS
Guld Athen 2004 400 meter
Guld Athen 2004 4 x 400 meter
Guld Peking 2008 4x400 meter
Silver Peking 2008 400 meterVärldsmästerskap
Guld Helsingfors 2005 400 meter
Guld Helsingfors 2005
Var det Jeremy Wariner de refererade till?
Wariners meriter:
OS
Guld Athen 2004 400 meter
Guld Athen 2004 4 x 400 meter
Guld Peking 2008 4x400 meter
Silver Peking 2008 400 meter
Världsmästerskap
Guld Helsingfors 2005 400 meter
Guld Helsingfors 2005
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 09:41Ja. Du borde satsa på något annat inför 2012. Jag föreslår långdistanslöpning.
Ja. Du borde satsa på något annat inför 2012. Jag föreslår långdistanslöpning.
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 09:44Per, han har inte lagt av men såvitt jag vet så är han inte dominant längre.
Per, han har inte lagt av men såvitt jag vet så är han inte dominant längre.
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 10:26Hur som helst
Blev det inte ett världsårsbästa på sträckan i Paris för någon vecka sedan?Kolla in hans löpsteg. Med vilken lätthet han springer
http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen/friidrott?videoId=1.1717566Vänligen
Per
Hur som helst
Blev det inte ett världsårsbästa på sträckan i Paris för någon vecka sedan?
Kolla in hans löpsteg. Med vilken lätthet han springer
http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen/friidrott?videoId=1.1717566
Vänligen
Per
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 10:42Leshawn Merrit hade en kort karriär.
Leshawn Merrit hade en kort karriär.