Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 23:14..jag vet inte jättemycket om pulsträning. Men det I do know är att det man tränar på blir man bra (bättre) på. Spring fort(=högre puls) om det är snabb du vill bli, men det orkar du naturligtvis inte lika länga som att springa med lägre puls, vilket du k
..jag vet inte jättemycket om pulsträning. Men det I do know är att det man tränar på blir man bra (bättre) på. Spring fort(=högre puls) om det är snabb du vill bli, men det orkar du naturligtvis inte lika länga som att springa med lägre puls, vilket du k
Quote from Fredrik Närenfors on 12 August 2008, 23:16Klokt talat Britta
Klokt talat Britta
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 10:47Jag använder pulsklocka när jag springer; särskilt när jag ska springa långt för att kunna "disponera" min energi rätt. jag är en "ny" springare, kan inte springa fort etc, men jag använder pulsklocka ändå och försöker hitta mina egna riktlinjer.
kanske
Jag använder pulsklocka när jag springer; särskilt när jag ska springa långt för att kunna "disponera" min energi rätt. jag är en "ny" springare, kan inte springa fort etc, men jag använder pulsklocka ändå och försöker hitta mina egna riktlinjer.
kanske
Quote from Bjarne Lewin on 13 August 2008, 10:58Jag jobbar på ett liknande sätt med min pulskloklocka. Att utgå från åldersformler är värdelöst. Att göra ett maxpulstest är också chansartat. Vad man däremot kan göra är att använda den som ett redskap för att lära känna sin kropp mer och sen blir den an
Jag jobbar på ett liknande sätt med min pulskloklocka. Att utgå från åldersformler är värdelöst. Att göra ett maxpulstest är också chansartat. Vad man däremot kan göra är att använda den som ett redskap för att lära känna sin kropp mer och sen blir den an
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 11:07Hur gjorde man innan pulsklockan var uppfunnen?
Hur gjorde man innan pulsklockan var uppfunnen?
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 11:09Sprang tills det svartnade framför ögonen. Prattempo var bara till för mesar. (H)
Sprang tills det svartnade framför ögonen. Prattempo var bara till för mesar. (H)
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 11:14Mjölksyran var våran vän.
Mjölksyran var våran vän.
Quote from Jan Lundquist on 13 August 2008, 11:41Hur gjorde man innan mobiltelefonen eller air condition i bilar var uppfunna?
Hur gjorde man innan mobiltelefonen eller air condition i bilar var uppfunna?
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 11:44Vad gjorde man innan OBLA-tröskeln var uppfunnen?
Vad gjorde man innan OBLA-tröskeln var uppfunnen?
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 12:48Vad gjorde man innan man förstog Kaliumjonernas betydelse för trötthet under intervallträning?
Edit: eller, vad gjorde man innan Na/K-pumpen fanns överhuvudtaget?
Vad gjorde man innan man förstog Kaliumjonernas betydelse för trötthet under intervallträning?
Edit: eller, vad gjorde man innan Na/K-pumpen fanns överhuvudtaget?