Quote from Guest on 14 July 2010, 20:49Jo jag vat att alla säger att den inte är bra, och jag har tittat på kurvorna och sett att de inte rimmar medverkligheten. Så jag bestämde mig för att ta reda på hur många höjdmeter jag sprungit. Är lite fixerad vid detta just nu då jag vill känna på Lidi
Jo jag vat att alla säger att den inte är bra, och jag har tittat på kurvorna och sett att de inte rimmar medverkligheten. Så jag bestämde mig för att ta reda på hur många höjdmeter jag sprungit. Är lite fixerad vid detta just nu då jag vill känna på Lidi
Quote from ellen olsson on 14 July 2010, 20:59Om du inte har barometrisk höjdmätning så kan du strunta i dina värden.
Om du inte har barometrisk höjdmätning så kan du strunta i dina värden.
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 21:06Vill du springa Lidingöloppslikt finns det annat än bara höjdskillnaden som är minst lika viktigt; du behöver tänka på att kombinera ganska slät asfaltslöpning (runt Kyrkviken ffa) med såväl partier om korta springbackar om 5-10 höjdmeter (svarta skogen)
Vill du springa Lidingöloppslikt finns det annat än bara höjdskillnaden som är minst lika viktigt; du behöver tänka på att kombinera ganska slät asfaltslöpning (runt Kyrkviken ffa) med såväl partier om korta springbackar om 5-10 höjdmeter (svarta skogen)
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 21:12Fast det han säger är ju att verkligheten (baserat på kartor) stämmer väl överens med Garmin.
Fast det han säger är ju att verkligheten (baserat på kartor) stämmer väl överens med Garmin.
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 21:30Använder man Garmin Connect eller liknande funktionalitet i diverse andra träningsprogram kan de kalibrera höjdmeterna med hjälp av kartinformation vilket nog ger en ganska hyfsad bild, även utan barometrisk höjdmätning.
Edit: tvåa som vanligt 😀
Använder man Garmin Connect eller liknande funktionalitet i diverse andra träningsprogram kan de kalibrera höjdmeterna med hjälp av kartinformation vilket nog ger en ganska hyfsad bild, även utan barometrisk höjdmätning.
Edit: tvåa som vanligt 😀
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 22:01fredrik: tydligen inte...
Robert: Snyggt namn... jag är mycket medveten om variationen i LL och tränar därefter, men vill inte missta mig på att jag springer för få höjdmetrar.
Andras: tack för uppmäksamheten
Fredrik J: Använder Sporttracks justering, me
fredrik: tydligen inte...
Robert: Snyggt namn... jag är mycket medveten om variationen i LL och tränar därefter, men vill inte missta mig på att jag springer för få höjdmetrar.
Andras: tack för uppmäksamheten
Fredrik J: Använder Sporttracks justering, me
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 22:12RR ( 🙂 ) : Förstod nog det, ville bara poängtera att jag inte egentligen tycker att LL är svårt främst pga höjdskillnaden utan pga variationen. Typ. Lycka till - möjligen ses vi i spåret, har inte slutgiltigt bestämt mig för att springa ännu.
RR ( 🙂 ) : Förstod nog det, ville bara poängtera att jag inte egentligen tycker att LL är svårt främst pga höjdskillnaden utan pga variationen. Typ. Lycka till - möjligen ses vi i spåret, har inte slutgiltigt bestämt mig för att springa ännu.
Quote from ellen olsson on 14 July 2010, 22:14Det är de många korta och branta backarna mellan 16 och 22km på LL som dödar låren.
Det är de många korta och branta backarna mellan 16 och 22km på LL som dödar låren.
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 22:18Bara om man inte är tränad för uppgiften Fredrik, bara om man inte är tränad för uppgiften. 😉
Bara om man inte är tränad för uppgiften Fredrik, bara om man inte är tränad för uppgiften. 😉
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 22:52Precis Robert... är man målmedveten och tränar rätt så...
Jag har faktiskt försökt att få in många erfarenheter från LL.
En är: träna nedförslöpning, vilket jag gör mycket...
Nästa är: träna mycket terräng. När du kör mycket... dubbla
Ambitionen är 3-4 mi
Precis Robert... är man målmedveten och tränar rätt så...
Jag har faktiskt försökt att få in många erfarenheter från LL.
En är: träna nedförslöpning, vilket jag gör mycket...
Nästa är: träna mycket terräng. När du kör mycket... dubbla
Ambitionen är 3-4 mi