Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHälknarr
You need to log in to create posts and topics.

Hej på er!

Har en fråga som det vore toppen om någon kunde svara på:

För ungefär två månader sedan fick jag ont i hälen efter ett träningspass. I ungefär en vecka efteråt hade jag jätteont och kunde knapppt stödja på foten (det var hemskt att gå i trapp

sök för det hos någon som kan nått

Jag googlar "hälknarr" och får... noll träffar!
Det kan knappast vara en vanlig åkomma då?

Jag har haft "knarr" i ryggen en gång. Fick det i samband med en flyttning. När jag böjde ryggen knarrade det som fasiken längs med ryggraden och gjorde jätteont. Precis som om senorna/musklerna eller vad fasiken det är inte fick riktigt plats och alltså

googla "senknarr"

Maria

Googla "hälsporre" så får Du lite uppslag men fråga framförallt någon som har kunskap och som kan hjälpa Dig. Det är aldrig bra att köra på med smärta.

Mvh / Harald

Ajdå, Maria. Det där är inte bra 🙁 Har själv haft det och det tog lång tid att bli av med... Vet inte vad det kallas för, men jag kallade det hälsensinflammation. Så fort jag försökte börja träna igen började det knarra. Efter en månads vila försökte ja

(ingen läkare torbjörn, nån som kan något 😉 )

Jag håller med om du skall söka till en läkare, särskilt eftersom du har haft en kvardröjande värk. Jag hade tidigare problem med smärta i hälen. Höll jag upp ett par veckor med löpningen så försvann det efterhand. Men kom sedan tillbaka allt eftersom jag

Är det under hälen i hotvalvet (hälsporre) eller på hälsenan? Jag tror du fått alla råd du behöver redan! Vila! Sök hjälp hos nån som vet nåt! Hur vet man det på förhand Jessica? Annars låter det som om Trorbjörn är rätt ute vad det gäller diagnos. Skulle