Quote from Guest on 21 August 2012, 12:45Hur ofta gör ni rent kedjan/kassetten, hur noga och med vad? Sköter ni racer och mtb på samma sätt?
Jag fick rådet att tvätta/torka av efter varje runda. Plocka av kedjan och "storstäda" varje månad och byta kedja var 300:e mil eller en gång om året. Det
Hur ofta gör ni rent kedjan/kassetten, hur noga och med vad? Sköter ni racer och mtb på samma sätt?
Jag fick rådet att tvätta/torka av efter varje runda. Plocka av kedjan och "storstäda" varje månad och byta kedja var 300:e mil eller en gång om året. Det
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 12:55Mycket bra frågor! Det här skulle jag också vilja veta... Väntar med spänning på svar
Mycket bra frågor! Det här skulle jag också vilja veta... Väntar med spänning på svar
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 13:52Inget jag kör själv men en jag känner kör på tre kedjor. När han cyklat sin runda tar han av kedjan (snabbkoppling) och lägger den i en behållare med olja. Innan dess tar han bort en kedja som redan ligger i oljan, torkar av den ordentligt så det bara är
Inget jag kör själv men en jag känner kör på tre kedjor. När han cyklat sin runda tar han av kedjan (snabbkoppling) och lägger den i en behållare med olja. Innan dess tar han bort en kedja som redan ligger i oljan, torkar av den ordentligt så det bara är
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 14:29Jag skulle just svara, när jag såg att min närmaste kollega redan hade beskrivit hur jag gör... 🙂
Principen är en kedja i tvätt, en kedja oljad och klar att torka av och använda - och en kedja på cykeln. Förutom att det är smidigt, så har jag alltid en
Jag skulle just svara, när jag såg att min närmaste kollega redan hade beskrivit hur jag gör... 🙂
Principen är en kedja i tvätt, en kedja oljad och klar att torka av och använda - och en kedja på cykeln. Förutom att det är smidigt, så har jag alltid en
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 14:32Så du är han med tre kedjor alltså:-)
Det låter faktiskt riktigt smart! Fast det blir en herrans massa kedjor att hålla reda på om jag ska göra så på båda cyklarna... det kanske räcker med den taktiken på mountainbiken som har en tendens att bli liiiiite
Så du är han med tre kedjor alltså:-)
Det låter faktiskt riktigt smart! Fast det blir en herrans massa kedjor att hålla reda på om jag ska göra så på båda cyklarna... det kanske räcker med den taktiken på mountainbiken som har en tendens att bli liiiiite
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 14:42Med snabbkoppling, avses då alltså vanliga kedjelås eller vad? Finns/funkar såna till racer med 10-delade växelsystem? Vore praktiskt i så fall för då skulle man säkert plocka av kedjan oftare...
Med snabbkoppling, avses då alltså vanliga kedjelås eller vad? Finns/funkar såna till racer med 10-delade växelsystem? Vore praktiskt i så fall för då skulle man säkert plocka av kedjan oftare...
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 14:46Sram har en bra kedjekoppling som är mkt enkel och stark.
Sram har en bra kedjekoppling som är mkt enkel och stark.
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 14:48Har SRAM någon Power link till 10-delat?
Har SRAM någon Power link till 10-delat?
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 14:52Power lock, tror jag att de kallar det ... och de rekommenderar att sådana används bara en gång.
Edit:
http://www.sram.com/sram/road/technologies/powerlock
Power lock, tror jag att de kallar det ... och de rekommenderar att sådana används bara en gång.
Edit:
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 14:57http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=871
🙂
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=871
🙂