Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 14:59Ja, Daniel så är det.
Ja, Daniel så är det.
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 15:12http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=25439
Blev lite fel, det är KMC jag har. Har plockat isär/ihop denna ett flertal gånger utan besvär.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=25439
Blev lite fel, det är KMC jag har. Har plockat isär/ihop denna ett flertal gånger utan besvär.
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 15:16Även om man inte orkar byta kedjor varje vecka så finns det klara fördelar med att kunna plocka loss den vid mer ingående cykeltvätt, smörjning av vevparti osv.
Även om man inte orkar byta kedjor varje vecka så finns det klara fördelar med att kunna plocka loss den vid mer ingående cykeltvätt, smörjning av vevparti osv.
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 15:19Ja, jag har aldrig frestats av Srams 10-delat. Visserligen är det roligare än att använda en nit, men när det finns alternativ (till Sram) ...
Men jag plockar inte av kedjan så ofta. Jag rengör (ganska ofta) med en sådan där behållare man hänger på. Jag
Ja, jag har aldrig frestats av Srams 10-delat. Visserligen är det roligare än att använda en nit, men när det finns alternativ (till Sram) ...
Men jag plockar inte av kedjan så ofta. Jag rengör (ganska ofta) med en sådan där behållare man hänger på. Jag
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 15:23Problemet är inte att montera-demontera kedjan utan ifall den demonterar sig själv när man råkar trycka på lite med cycklingbenen.
Problemet är inte att montera-demontera kedjan utan ifall den demonterar sig själv när man råkar trycka på lite med cycklingbenen.
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 15:39Ja, jag vet. Så när den sitter bra, så kan den vackert sitta kvar också.
Ja, jag vet. Så när den sitter bra, så kan den vackert sitta kvar också.
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 16:26BILD:www.jula.se/mediaarchive/6142752/main/639416-jpg.jpg
Har ett Sigma-lås från Jula (för 7-8 vxl) på min MTB, 9 del XT, har aldrig varit något problem, nitade själv tidigare.
BILD:www.jula.se/mediaarchive/6142752/main/639416-jpg.jpg
Har ett Sigma-lås från Jula (för 7-8 vxl) på min MTB, 9 del XT, har aldrig varit något problem, nitade själv tidigare.
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 17:07Jag kör KMC-lås på 10-delad Shimano 105 och har aldrig haft några som helst problem, trots mina 95 kg och emellanåt ganska aggresiv back-approach. Kan kanske bero på att jag är noga med att hålla rent. Och det är ju lätt när man har KMC-lås... 🙂 Lite hö
Jag kör KMC-lås på 10-delad Shimano 105 och har aldrig haft några som helst problem, trots mina 95 kg och emellanåt ganska aggresiv back-approach. Kan kanske bero på att jag är noga med att hålla rent. Och det är ju lätt när man har KMC-lås... 🙂 Lite hö
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 17:23Tvätta mindre-cykla mer.
Tvätta mindre-cykla mer.
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 17:31Tvätta lagom, ha roligt när du cyklar!
Tvätta lagom, ha roligt när du cyklar!