Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHålla rent kedja m.m.
You need to log in to create posts and topics.

cykelstallet?!

Golvpump är det jag främst tänker på förutom det du alltid har med dig när du cyklar: däckavtagre, mutliverktyg och pump.

Ja, dina cyklar.

Då har jag lärt mig ett nytt begrepp:-)

En braig golvpump har jag och ett miniverktyg med diverse insexnycklar och några hmmm.... sånna där som man drar åt muttrar med;) (Bjuder på den!)

En kedjepiska kanske man borde skaffa bara för att det låter bra.

Du ska inte meka med ett multiverktyg. Det är en nödlösning när man är på utflykt.
Köp en lämplig verktygssats om du inte har några verktyg redan. Det blir billigare.

Kedjepiska är jätteviktigt, Malin ;). Vi kanske ska ta med varsin till träningslägret, så vi kan få öva lite 😀 ?

Det måste vi! Det borde vara obligatoriskt i packningen;)

Lovar att inte meka med multiverktyget i onödan David! Vi har nog en hel del vad gäller insexnycklar och annat jox. Cykelspecifika grejer har vi dock inte något att tala om...

Kom ihåg att kvalitétsverktyg lönar sig i längden., Billiga verktyg har förmågan att ha sönder saker, och att dra sönder en sketen liten skruv i din dyra fina cykel pga undermåligt verktyg, kan kosta en ny ram i värsta fall.

Köp Park Tools stora sats.

Kvalitetsverktyg it is!

Park Tools största paket låg på 10 000 kr, så då behöver jag vinna på lotto först;) Men ett startkit kanske man ska skaffa sig framöver...