Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 13:22En bra momentnyckel är användbar också.
Verktygskit tycker jag överlag är rätt ovärda. De innebär ofta dubletter av de vanliga verktyg man redan har hemma (typ insexor, däckjärn, skruvmejsel) och de stora kiten kan innehålla flera sorters vevlagerverkty
En bra momentnyckel är användbar också.
Verktygskit tycker jag överlag är rätt ovärda. De innebär ofta dubletter av de vanliga verktyg man redan har hemma (typ insexor, däckjärn, skruvmejsel) och de stora kiten kan innehålla flera sorters vevlagerverkty
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 14:26Jag skulle inte heller tacka nej ... och jag skulle inte betala ca 9.000 kr heller ... Det är som du skriver ... mycket har man redan, och mycket kommer man aldrig att behöva eftersom man har den utrustning man har och man inte tänker serva alla andras cy
Jag skulle inte heller tacka nej ... och jag skulle inte betala ca 9.000 kr heller ... Det är som du skriver ... mycket har man redan, och mycket kommer man aldrig att behöva eftersom man har den utrustning man har och man inte tänker serva alla andras cy
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 14:49Nu verkar inte Malin ha så många verktyg.
Nu verkar inte Malin ha så många verktyg.
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 14:57Inte jag, men maken har en hel hög;-) "Vanliga" verktyg har vi i mängder, men inte några cykelspecifika varianter. Skruvmejslar, insexnycklar, skiftnycklar och bågfilar (för eventuell bestraffning av cykeln) har jag så jag klarar mig. Dock ingen tigersåg.
Inte jag, men maken har en hel hög;-) "Vanliga" verktyg har vi i mängder, men inte några cykelspecifika varianter. Skruvmejslar, insexnycklar, skiftnycklar och bågfilar (för eventuell bestraffning av cykeln) har jag så jag klarar mig. Dock ingen tigersåg.
Quote from Rasmus Olsson on 22 August 2012, 15:40Använd aldrig skiftnyckel! Bara fasta nycklar.
Använd aldrig skiftnyckel! Bara fasta nycklar.
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 15:43Kassettavdragare är bra att ha ...
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/verkstad_reservdelar-2/verktyg-2/komponentrelaterat-2/kassett-2/index.html
Även om man använder Snabblänkar på kedjan, kan en kedjebrytare vara bra att ha (när m
Kassettavdragare är bra att ha ...
Även om man använder Snabblänkar på kedjan, kan en kedjebrytare vara bra att ha (när m
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 15:44Varför inte skiftnyckel?
Varför inte skiftnyckel?
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 15:46En liten bra skiftnyckel av märke Bahco eller något annat av kvalitet är inte fel.
Billiga skiftnycklar kan lätt slirra omkring och avrunda saker som du vill ska ha bestämda hörn.
En liten bra skiftnyckel av märke Bahco eller något annat av kvalitet är inte fel.
Billiga skiftnycklar kan lätt slirra omkring och avrunda saker som du vill ska ha bestämda hörn.
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 15:49OK men billigt skit ska man ju aldrig använda!
Skiftnycklar med rätta handhavande är lika bra som fasta, dessutom smidigare att ha med sig. Fasta kan man ju ha hemma!
OK men billigt skit ska man ju aldrig använda!
Skiftnycklar med rätta handhavande är lika bra som fasta, dessutom smidigare att ha med sig. Fasta kan man ju ha hemma!
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 15:49Skiftnycklar bör i allmänhet undvikas. Bra sådana är bättre, om man använder dem rätt, annars är det ingen skillnad.
Skiftnycklar bör i allmänhet undvikas. Bra sådana är bättre, om man använder dem rätt, annars är det ingen skillnad.