Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 15:51?
?
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 17:01Slarvar man lite och inte drar åt ordentligt mot sexkantskallen drar du sönder den, även om det är en "bra" skiftnyckel. Huvudet på skiftnycklar är också stor och svårt att komma åt med och det är frestande att försöka dra till trots att den inte riktigt
Slarvar man lite och inte drar åt ordentligt mot sexkantskallen drar du sönder den, även om det är en "bra" skiftnyckel. Huvudet på skiftnycklar är också stor och svårt att komma åt med och det är frestande att försöka dra till trots att den inte riktigt
Quote from ellen olsson on 22 August 2012, 17:41Några hyggligt bra fasta nycklar kostar inte mycket och är mycket bättre att använda än världens bästa skiftnyckel.
En uppenbar fördel med en verktygssats är att den är smidig att ta med sig på resor. Klart smidigare än alla lösa verktyg man eventuellt sa
Några hyggligt bra fasta nycklar kostar inte mycket och är mycket bättre att använda än världens bästa skiftnyckel.
En uppenbar fördel med en verktygssats är att den är smidig att ta med sig på resor. Klart smidigare än alla lösa verktyg man eventuellt sa
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 18:12Hvorfor all denne snakk at Marlin skal ha fastnykler. Hvor på syklen skal de benyttes ?
Jeg har 6 sykler, og alle serves med Insex / umbraco nykler.Og det har du tilstrekklig av ( din sammboer )
Ellers: kjedekutter
Krank verktyg ( kolla kvilken typ kra
Hvorfor all denne snakk at Marlin skal ha fastnykler. Hvor på syklen skal de benyttes ?
Jeg har 6 sykler, og alle serves med Insex / umbraco nykler.
Og det har du tilstrekklig av ( din sammboer )
Ellers: kjedekutter
Krank verktyg ( kolla kvilken typ kra
Quote from Lena O on 22 August 2012, 18:25Jag har aldrig putsat cykeln sa mycket som i ar.
Wetwipes ar bast for cykeln, behover inget mer.
Kedjan lagger jag pa en gammal bakplat och tander med kemiskrent bensin.
sedan pa med symaskinsolja.
Jag har aldrig putsat cykeln sa mycket som i ar.
Wetwipes ar bast for cykeln, behover inget mer.
Kedjan lagger jag pa en gammal bakplat och tander med kemiskrent bensin.
sedan pa med symaskinsolja.
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 18:42Jag har inte sagt något om det, mer än att man ska undvika skiftnycklar som dök upp. På en racer är det som sagt ovanligt med sexkant.
Jag har inte sagt något om det, mer än att man ska undvika skiftnycklar som dök upp. På en racer är det som sagt ovanligt med sexkant.
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 18:48Är det?
Jag har insex i vevparti, klingbultar, växlar, bromsar, handtag, styrstam, sadelstolpe, handtag, gaffel och säkert något mer ställe
Är det?
Jag har insex i vevparti, klingbultar, växlar, bromsar, handtag, styrstam, sadelstolpe, handtag, gaffel och säkert något mer ställe
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 19:07Ja, just det. Insex.
Ja, just det. Insex.
Quote from Rasmus Olsson on 22 August 2012, 19:23Därför att en fast nyckel passar precis, en skiftnyckel gör det inte utan har sönder skallen.
Därför att en fast nyckel passar precis, en skiftnyckel gör det inte utan har sönder skallen.
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 21:20Tack N.P.N.G! Jag förstod nog det mesta och tar google translate på resten;-)
Det är bra med många tips! Då kan jag välja ut vilka jag vill lyssna på och vilka som funkar för mig och aktivt välja bort andra. Det blir svårare om jag inte ens vet vilka alt
Tack N.P.N.G! Jag förstod nog det mesta och tar google translate på resten;-)
Det är bra med många tips! Då kan jag välja ut vilka jag vill lyssna på och vilka som funkar för mig och aktivt välja bort andra. Det blir svårare om jag inte ens vet vilka alt