Quote from Funbeat user on 27 June 2013, 12:11När det gäller skor så är det väl väldigt bokstavligt så att YMMV - hur fort skorna slits beror ju på vikt, löpstil, underlag...
Sedan förväntar jag mig generellt mindre mil från en lättare sko för tävling och snabbare pass.
När det gäller skor så är det väl väldigt bokstavligt så att YMMV - hur fort skorna slits beror ju på vikt, löpstil, underlag...
Sedan förväntar jag mig generellt mindre mil från en lättare sko för tävling och snabbare pass.
Quote from Funbeat user on 27 June 2013, 12:11Köper man sedan skor i lite fel storlek så nöts ovandelen snabbare...
(#)
Köper man sedan skor i lite fel storlek så nöts ovandelen snabbare...
(#)
Quote from Funbeat user on 28 June 2013, 08:05Vad gör ni med era skor?? Jag springer minimum 100 mil ibland uppåt 2-300 utan synliga skador alls. Det som gör att jag byter är oftast att de börjar kännas väl stumma i dämpningen. Använder iofs mest fulldämpade Asics men har även Mizuno, Saucony, Puma.
Vad gör ni med era skor?? Jag springer minimum 100 mil ibland uppåt 2-300 utan synliga skador alls. Det som gör att jag byter är oftast att de börjar kännas väl stumma i dämpningen. Använder iofs mest fulldämpade Asics men har även Mizuno, Saucony, Puma.
Quote from Funbeat user on 28 June 2013, 08:14Jag håller med. Visserligen har hälkappan ibland slitits upp väldigt tidigt (Asics är ju berömda för erkänt dåliga hälkapappa) men annars är det just dämpning som blir sämre. Då tycker jag det känns naturligt att byta och då visar ofta tripmätaren på mina
Jag håller med. Visserligen har hälkappan ibland slitits upp väldigt tidigt (Asics är ju berömda för erkänt dåliga hälkapappa) men annars är det just dämpning som blir sämre. Då tycker jag det känns naturligt att byta och då visar ofta tripmätaren på mina
Quote from Funbeat user on 28 June 2013, 08:56Bytte nu i vintras till nya Asics skor då mina blivit slitna just i hälen men då har jag i alla fall sprungit ca 300 mil i dem så nu har jag dem bara som skog&mark skor eller när det är riktigt dåligt väder för att spara mina nya. Men i mina nya Asics har
Bytte nu i vintras till nya Asics skor då mina blivit slitna just i hälen men då har jag i alla fall sprungit ca 300 mil i dem så nu har jag dem bara som skog&mark skor eller när det är riktigt dåligt väder för att spara mina nya. Men i mina nya Asics har
Quote from Funbeat user on 28 June 2013, 10:53300 mil på ett par skor! Wow.
Även om jag springer upp mot 300 mil på detta år så skulle det medföra att jag med ca 15 olika par skor i garderoben inte får känna nya skor förrän om 15 år 🙁 .
...Aj, kom på att jag också har 6 par extra Brooks Green Sil
300 mil på ett par skor! Wow.
Även om jag springer upp mot 300 mil på detta år så skulle det medföra att jag med ca 15 olika par skor i garderoben inte får känna nya skor förrän om 15 år 🙁 .
...Aj, kom på att jag också har 6 par extra Brooks Green Sil
Quote from Funbeat user on 28 June 2013, 14:33Jag brukar byta löparskor när de blivit så ofräscha att jag drar mig för att ta på mig dem. Det inträffar ungefär vartannat år. Jag har bara två fötter, så jag behöver bara ett par...
Jag brukar byta löparskor när de blivit så ofräscha att jag drar mig för att ta på mig dem. Det inträffar ungefär vartannat år. Jag har bara två fötter, så jag behöver bara ett par...
Quote from Funbeat user on 1 July 2013, 09:56Oj vilken skosamling Tibor! Funderade just på hur många par löparskor jag haft i mitt liv, kanske 10 par på 25 år. Tycker jag just nu har en stor samling med ett par vardagsAsics, ett par Adidas Adios för tävling och ett par Vibrams att varva med och dess
Oj vilken skosamling Tibor! Funderade just på hur många par löparskor jag haft i mitt liv, kanske 10 par på 25 år. Tycker jag just nu har en stor samling med ett par vardagsAsics, ett par Adidas Adios för tävling och ett par Vibrams att varva med och dess
Quote from Funbeat user on 1 July 2013, 12:59En delanledning till samlingen är ekonomin. Dvs jag har räknat att jag sparar ca 10 000:- per år på att löppendla kontra att åka bil. När jag cyklade så försvann dom pengarna på cykel, utrustning, etc. Men löpning är ju så billigt, och jag vill inte att d
En delanledning till samlingen är ekonomin. Dvs jag har räknat att jag sparar ca 10 000:- per år på att löppendla kontra att åka bil. När jag cyklade så försvann dom pengarna på cykel, utrustning, etc. Men löpning är ju så billigt, och jag vill inte att d
Quote from Funbeat user on 3 July 2013, 08:41Jag har ett par saucony kinvara 2 som jag sprungit ca 40 mil i och på dom är det numera hål på ovansidan på samma ställe på båda skorna (där skon böjs i höjd med lilltån ungefär). Känns rätt störigt med tanke på att dom kostade över tusenlappen...
Jag ha
Jag har ett par saucony kinvara 2 som jag sprungit ca 40 mil i och på dom är det numera hål på ovansidan på samma ställe på båda skorna (där skon böjs i höjd med lilltån ungefär). Känns rätt störigt med tanke på att dom kostade över tusenlappen...
Jag ha