Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHälsenan inflammerad
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! Gått i dåliga skor så nu har hälsenan svullnat upp och är öm, anatgligen inflammation. Kan inte springa men funderar om jag kan spinna istället?

Är det inte bättre att bli frisk och klura ut varför istället?

Om du har fått hälsporre så var det enligt Blossom Tainton imorse på radion en bra idé att spinna istället för att gå/springa.
Men också att ta reda på vilka skor som är bäst för dig när du väl återgår till gång/löpning.

Fast hälsporre sitter väl på andra sidan hälen, under foten om inte jag minns fel?

Hälsporre ger ömhet UNDER hälen, under bakre trampdynan, så det är det nog inte.
Jag har vid hälsenebesvär blivit besvärsfri mha exentriska tåhävningar varje kväll.

Japp, exentriska tåhäv är det som funkar bäst. Googla eller sök här på Funbeat.

Ah ja en hälsporre gör nog under hälen ja. my bad

Jag hade en ömmande hälsena i höstas. Körde exentriska tåhäv, balansplatta och bytte skor. Försvann efter två veckor.

Jag är mitt uppe i mina exentriska tåhävningar. Markant bättre nu inne på 3 veckan...

Alltså det var ett par vanliga "vardagsdojjer" som är bra slitna i hälen, så dom har väl inte suttit så bra på foten :/ Men envisades med att inte slänga dom så fick man tji för det.. Hälsporre tror jag inte. Har haft nåt liknadne i hålfoten, känns lite s

12