Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHälsenan inflammerad
You need to log in to create posts and topics.

12

Går inte över av sig själv? Jag har hört att hälsporre går över av vila.

Det jag menade är att det kan ta dj-vligt lång tid! citerar från netdoktorn:
Prognos
I ett första skede rekommenderas endast ändrad aktivitet. Den aktivitet som utlöser smärtan bör undvikas. För de flesta ger smärtan med sig på någon eller några månader.

Aha tror vi menar samma sak fast vi säger det olika. Jag tänker att byte av träningsform, avlastning i form av bra skor o.s.v ÄR att det går över av sig själv 🙂 När nåt inte går över av sig själv så tänker jag mer nån form av behandling, massage, kirurg

Det man normalt kallar hälsporre är inte det utan en inflammation som om man fortsätter att behandla fötterna likadant kan övergå till att det bildas nån extra-vävnad som kallas hälsporre. Fast den där inflammationen kan göra förbannat ont (speciellt på m

Stötvågsbehandling är dokumenterat bra för tennisarmbåge och hälsporre. För min fru hjälpte det även för inflammerad hälsena.

Varför har nu snurrat in på hälsporre?

Med tanke på att hon hade ont i hälsenan är det föga troligt att det är hälsporre.

Jag instämmer dock i att hälsporre inte är att leka med. När jag hade problem med detta så vilade jag från löpning och kylde ned hä

Bästa hälsenebehandlingen är utan tvekan skejtbårdåkning. Helst pool. Inge snack!

Utan att se mig själv som någon expert tycker jag mig att vädra en utbredd okunskap i ovan inlägg.
T.ex. stötvågsterapi anses kunna fungera som behandling mot s.k. hälseneinflammation just eftersom det endast är ett uttryck, man har normalt sett alltså i

Ja själva namnet hälsene"inflammation" är missvisande eftersom det en vecka efter efter skadan inte längre rör sig om en inflammation utan något annat, och då är inflammationshämmande medicin som Voltaren etc tämligen verkningslös. Trots det hör jag talas

Men "allegedly" struntar man tydligen i det hos de stora fotbollsklubbarna och behandlar sina stjärnor akut också med stötvåg numera, och si deras spelare är magiskt tillbaka snabbare än väntat. Men citera mig inte!

12