Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Förmodligen har en del av er redan sett klippet, men för er andra; http://www.wimp.com/theiceman/

VAFAN! Själv pälsar man på sig så man knappt kan gå. Grymt...

Har sett inslaget förut men det är grymt imponerande vad vissa människor klarar av.

Imponerande att han kan styra sin inre värmeproduktion, MEN jag oroas lite över att all den cred han får från den imponerande omgivningen kan få honom att bortse ifrån för stora risker att skada sig själv. Nu var ju hans tår ganska nära att få permanenta

Jag håller med dig Markus. En del av mig är, motvilligt, imponerad, medan en annan del tycker att han är helt från sina sinnen som utsätter sig för såna risker!
Reflekterade dock över att många skulle tveka att ens _ge sig ut_ i -18, och han genomför en h

Tror jag sett tre sådana här filmer om män som springer marathon eller ultra barfota å i princip utan kläder å då i kalla förutsättningar typ minus två till åtta grader C.. En hade sin son med sig under sista delen av en etapp....holländare tror jag.
Tja

Kanske han tycker det är värt att chansa? Ser det stom en utmaning och något som får honom att känna sig tillfreds. Att det inte räcker med det "lilla" i vardagen utan att det behövs något alldeles extra. Tja, inte vet jag men tror inte han gör det för at

Han visar bara vad människan egentligen klarar/klarade av. En människa från en svunnen tid kan man säga..

Japp, det måste vara något allvarligt fel på killen. Inte för att han är barfota, jag vet rätt många barfotalöpare som klarar av snö och riktig kyla, men för att han är i princip naken.

Jo, det hade varit intressant att se hur hans fötter känts om han varit riktigt klädd i övrigt med ull-underställ, vindtätt, handskar, etc. Då kanske kroppen haft tillräckligt med värme för att hålla fötterna riktigt varma.